Page 135 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 10
P. 135

Ünitey
                Üniteye Başlarkene Başlarken
                Piyano eşliğiyle ya da müzik topluluğuyla birlikte çalmak ister misiniz? Niçin?iyano eşliğiyle ya da müzik topluluğuyla birlikte çalmak ister misiniz? Niçin?
                P
                B
                Birlikte çalmak size neler kazandırır? irlikte çalmak size neler kazandırır?
               5.1. Eşlikli Çalma
               5.1. Eşlikli Çalma
               Bireysel çalgı eğitimi, birbiriyle ilişkili aşamalardan oluşan uzun bir süreci kapsar. Bu süreç, çal-
            gıyı doğru teknikle çalma ve müzik kültürüne ilişkin birikimlerin elde edildiği çalışmaları içerir. Elde
            edilen birikimlerin tamamı çalma düzeyini belirler. Çalgıda bireysel olarak elde edilen kazanımları
            daha ileri seviyelere taşımak için eşlikli çalışmalar yaparak çalgı eğitimini geliştirmek ve dinleti, kon-
            ser gibi etkinliklerle bu süreci pekiştirmek oldukça önemlidir.
               Eşlik, insan sesi ya da çalgı ile seslendirilen, ezgide armonik çok sesliliği ve ritimsel yapıyı des-
            tekleyen, zenginleştiren müzikal yapıdır. Viyola, perdesiz bir çalgı olduğu için başlangıç düzeyinde
            en  fazla karşılaşılan problemler arasında entonasyon konusu yer alır. Eşlikli çalışmalar yapma en-
            tonasyon sorunlarının çözümünde etkili olacaktır. Özellikle piyano eşlikli çalışmalarda ana melodiyi
            destekleyen armonilerin, zaman zaman da ana melodinin duyulması viyoladan temiz sesler üretmek
            için destekleyici unsurlar olacaktır.
               5.1.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi
               5.1.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi
               Eşlikli çalışmalarla çok sesli duyma becerisinin gelişmesi viyolada entonasyonun gelişimine kat-
            kıda bulunur. Diğer müziksel işitme becerileri ile birlikte öz güven ve paylaşma gibi sosyal beceriler
            de gelişir. Bu nedenle viyola eğitiminde özellikle piyano eşlikli çalışmalara ağırlık verilmeli ve iki
            viyola, viyola­çello, keman­viyola ya da trio, quartet gibi küçük gruplarla çalışmalar yapılmalıdır.
               5.1.2. Eşlikli Eserler Çalma
               5.1.2. Eşlikli Eserler Çalma
               Eşlikli eser çalma eyleminde ana melodi çalışıldıktan sonra eşlik eden çalgının partisyonları farklı
            kayıtlardan dinlenmeli, çalma düzeyine uygun olanların deşifrasyonu yapılmalı ve armonik olarak in-
            celenmelidir. Böylece eserin tamamına hâkimiyet gelişecek ve yorumlamada daha başarılı sonuçlar
            elde edilecektir.
                 Ders İçi Çalışma
             •  Okuma kolaylığı sağlaması için sadece viyola partileri verilen Les Bergers Rustiques, Con-
                 certo in D Minör ve Concerto 1. Position adlı eserleri müzikal yeterliliğe ulaşana kadar çalınız.
                 Eserleri çalıştıktan sonra sayfa numaraları belirtilen piyano eşlikleriyle birlikte seslendiriniz.
                 Les Bergers Rustiques piyano eşlik sayfa 159, Concertino in D minör piyano eşlik sayfa 160
                 Concerto 1. Position piyano eşlik sayfa 167.

             •  Concerto in D Minör adlı eseri üzerinde bulunan karekod uygulamasını veya bağlantı linkini
                 kullanarak eşlikli şekilde çalınız.

                                                LES BERGERS RUSTIQUES
                                                                                           Jean-François Dandrieu
                                                                                           (Jan Fransua Dandriyö)
                       ≥  œ  œ  œ   œ      œ   ≤    œ                                 ≥  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ
                                                                                                           4
                                                                                                      4
                       œ
                                                                                      œ
             B   b b  C                œ #     ˙      œ   œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ                   œ #
                                                                              œ
                       f
            6       œ        œ  œ  œ  œ  œ œ
             B   b b    ˙                œ œ   œ  œ ˙ .         . .     œ   œ    œ  œ   œ  œ    œ  ˙    œ  œ
                                                                . .
                                                                       F
            12                               ≥  œ  œ  œ  œ  œ    œ             œ    œ  œ  œ  œ  œ ˙ .
                                             œ
             B   b b œ  œ  œ œ  œ  œ   . ˙                          ˙    œ n  œ #  œ #                     . .
                          œ œ
                                            f
              134  5. ÜNİTE










































                               First Rep. book two s.16






                                                            ©
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140