Page 64 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 64

Ü n it e y e  B a şl a r k e n
                     Üniteye Başlarken
                                                  a
                                                   r
                                                ıl
                                              t
                                               ç
                                                          a
                                                      b
                                                       u
                                                    ,
                                                         b
                                                    ı
                                             a
                                                                                              ir
                                   v
                                    iy
                            a
                              ün
                                lü
                                      o
                                                                                             d
                                           a
                                            n
                                       l
                                        a
                                          s
                                                                                e
                                                                                 l
                                                                                 d
                                                                          n
                                                                           a
                                                                             sıl
                                                                                   e
                                                                                        i
                                                                                         ş
                                                                                          l
                                                                                     e
                                                                                      t
                                                                                      m
                                                                        e
                                                             r
                                                              ıl
                                                               a
                                                                                           er
                                                           ş
                                                            a
                                                                 r
                                                                      i
                                                                      z
                                                                       c
                                                                  ın
                                                                   ı
                                                                     s
                                                                                                    ir
                                                                                                      l
                                                                                                   ik
                     Dünyaca ünlü viyola sanatçıları, bu başarılarını sizce nasıl elde etmişlerdir? Fikirlerinizi sı- -
                                                                                                  F
                                                                                                         in
                                                                                                       er
                      ün
                        y
                     D
                                                                                                          i
                                                                                                           z
                                                                                               ?
                           c
                          a
                                                                                                              sı
                                                                                                            i
                   ft
                   ı
                  nıfta paylaşınız. .
                  n
                               ı
                                z
                              n
                           a
                             şı
                       p
                     a
                        a
                           l
                         y
                   3.1. Re Majör Tonunda Dizi, Etüt ve Eserler
                   3.1. Re Majör T     onunda Dizi, Etüt ve Eserler
                   Dizileri düzenli olarak çalışmak müzik teorisi ve müziksel işitmenin gelişmesi için önemlidir. Vi-
                 yolada dizileri çalarken farklı yay tekniklerini uygulamak sağ el becerilerinin gelişimi, parmak alış-
                 tırmalarını düzenli olarak uygulamak sol el tekniğinin gelişimi için önemlidir. Etüt çalma, sağ ve sol
                 el koordinasyonu sağlar ve olgun bir icra gücüne erişebilmek için düzenli olarak tekrarlanmalıdır.
                 Viyola  çalmada  iyi  düzeye  ulaşmak  için  çalınacak  eserler  kolaydan  zora  doğru  sıralanmalı;  hız,
                 nüans ve anlatım terimlerine dikkat edilmeli; gösterişli çalmak yerine yalın ve doğru çalmaya özen
                 gösterilmelidir.
                   Re majör dizisi çalma, tonalite bilgisini artırırken viyola çalma tekniklerinin gelişimine de katkıda
                 bulunacaktır. Tonalite ve çalma tekniği hâkimiyeti, etüt çalışmalarıyla daha ileri düzeye taşınacak; re
                 majör etüt çalışmaları eser yorumlama becerilerini geliştirecektir.
                   3.1.1. Re Majör Dizisi
                   3.1.1. Re Majör Dizisi
                   Re majör dizisi, “fa diyez” ve “do diyez” değiştirici işaretlerini alan, iki oktav çalındığında dört
                 teli (do, sol, re, la) kapsayan dizidir. Çıkıcı olarak do telinde 1. parmaktan, inici olarak la telinde 3.
                 parmaktan başlar.
                   3.1.2. Re Majör Dizisini Çalma
                   3.1.2. Re Majör Dizisini Çalma
                   Viyolada dizileri çalmadan önce sol el farklı parmak durumları hatırlanmalı, re majör dizisinde
                 oluşacak sol el parmak durumu düşünülerek çalmaya hazırlık yapılmalıdır.
                  Ders İçi Çalışma
                     •  Birlik nota değerleriyle verilen iki oktav re majör dizinin çalınışını, karekod uygulamasını
                  veya bağlantı linkini kullanarak izleyiniz ve kayıtla birlikte çalınız. Temiz sesler elde ettikten sonra
                  aynı diziyi belirtilen alternatif yay örneklerine göre ikilik, dörtlük ve sekizlik nota değerleriyle de
                  çalınız.
                              #   1                 2                  3
                                 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙     œ œ œ œ œ œ œ œ    œ œ œ œ œ œ œ œ
                           B # c
                         Alternatif yay örnekleri 1
                         ≥    ≤                                                            0          w    w
                                                                                                            3
                     #   1    2     3    0     1    2    3     0      0    w    w     w    w    w
                  B #                    w    w     w    w    w      w
                        w     w    w
                         by
                 3      w     w    w     w    w                4     0                     4
                                         4
                     #
                  B #                               w    w    w      w     w    w    w     w    w    w     w
                  62  3. ÜNİTE
                                                           ©
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69