Page 50 - ÇALGI TOPLULUKLARI THM 11
P. 50
ÇALGI TOPLULUKLARI TÜRK HALK MÜZİĞİ (THM) 49
NAZ BARI
4
46
& b ∑ ∑ ∑
46 œ
& b œ œ # œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ
49 œ . %
& b . œ œ œ # œ . œ œ œ œ # . œ œ œ . œ œ œ Œ
Son
49 œ .
& b . œ œ œ # œ . œ œ œ œ # . œ œ œ . œ œ œ Œ
DAVUT SULARİ
1925 yılında Erzincan’ın Çayırlı ilçesin-
de doğdu. Asıl adı Davut Ağbaba’dır.
Davut Sulari âşıklık kimliğinin neredeyse tüm
özelliklerini taşımaktadır. O hem yöresine ait
türküleri aktaran kaynak kişi hem yöredeki eski
ustaların, âşıkların deyişlerini çalıp söyleyen bir
mahalli sanatçı ve kendine ait deyişleri kendine
özgü tavrıyla aktarmayı başarmış bir ozanımız-
dır. Bununla birlikte günümüzün pek çok âşığın-
da Davut Sulari’nin etkisi görülür. Âşık Beyhani,
Âşık Daimi bunlardan yalnızca birkaçıdır.
1948 yılında Ankara Radyosuna mahalli sa-
natçı olarak kabul edildikten sonra 1949 yılında
İstanbul Radyosunda Yurtlar Sesler Korosu’nun konuk mahalli sanatçıları arasında yer almıştır.
Muzaffer Sarısözen, Halil Bedii Yönetken, Ulvi Cemal Erkin, Adnan Saygun gibi müzik otoriteleri
ile yakın ilişki kurmuş, onlardan aldığı müzik görgü ve kültürü ile sanatına katkı sağlamış ve diğer
âşıklardan daha farklı bir konuma gelmiştir.
1950’li yıllardan itibaren Feyzi Halıcı’nın düzenlediği Konya Âşıklar Bayramı’na katılmış; orada
pek çok âşıkla atışma, dudakdeğmez, taşlama gibi türlerle tanışmıştır. Şiirlerinde aşka, sevdaya
ve güzele düşkünlüğünü, tasavvuf konularını, kimi zaman da toplumsal içerikli konuları işlemiştir.
Yine âşıklık mesleğini icra ettiği sırada Erzurum’da Ali Rahmani’nin Âşıklar Kahvesinde rahat-
sızlanmış, Erzurum’daki Araştırma Hastanesine kaldırılmış, bütün çabalara rağmen hayata döndü-
rülememiştir (18 Ocak 1985).
(Komisyon tarafından bu kitap için düzenlenmiştir.)