Page 57 - ÇALGI TOPLULUKLARI (ORTAK) TSM 11
P. 57

KÜRDİ MAKAMINDA ESERLER




                 21. Etkinlik


                 Seçerek çalıştığınız eserleri arkadaşlarınızla dönüşümlü olarak yönetiniz.




                 22. Etkinlik



                 Atatürk’ün  “Saygı  düzenin  anahtarıdır.”  sözünü  açıklayınız.  Saygı  ile  ilgili  başka  sözler  bularak
              başkalarına saygılı olmanın önemini sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.








                     Saygı düzenin anahtarıdır.













                                              Görsel 4: Atatürk’ün saygı ile ilgili sözü.




                 Bestecilerimizi Tanıyınız


                                           PROF. DR. ALÂATTİN YAVAŞÇA

                 Alâattin Yavaşça 1 Mart 1926 tarihinde Kilis'te dünyaya geldi. Babası Kilisli şair Yavaşçazade Sezai
              Efendi'nin oğlu Hacı Cemil Efendi, annesi Kınoğlu Kadri Efendi'nin kızı Enver Hanım’dır. Devlete bağlı
              ilk konservatuvarın kurucuları arasında yer almış, 1976'dan itibaren Türk Musikisi Devlet Konservatu-
              varının yönetim kurulunda ve öğretim kadrosunda çalışmıştır. 1950'li yıllardan bu yana yurt içi ve yurt
              dışında birçok konser vermiştir. İstanbul Sanat Festivali programlarında da muntazaman yer almış ve
              konserler vermiştir. Kendisine Gaziantep Üniversitesi, Elazığ Fırat Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi
              Üniversitesi,  İstanbul  Teknik  Üniversitesi  ve  Erzurum Atatürk  Üniversitesince  fahri  doktora  unvanı
              verilmiştir. Yavaşça 1991 yılında devlet sanatçısı olarak ödüllendirilmiştir. Mesleki hayatı esnasında Tıp
              Dünyası, Şişli Hastanesi Bülteni, Zeynep Kâmil Hastanesi Bülteni, Vakıf Gureba Bülteni, Haseki Tıp
              Bülteni, Sağlık Bakanlığı Bülteni’nde yayımlanmış 54 bilimsel neşriyatı bulunmaktadır. Birçok ulusal ve
              uluslararası sempozyuma katılmış ve buralarda bildiriler sunmuştur.
                 2’si kâr-ı natık, 5’i takım, 1’i ayin-i şerif olmak üzere yapmış olduğu 652 adet bestede 33 form (takım,
              kâr-ı natık, şarkı, peşrev, saz semai, medhal, etüt, marş, divan, çocuk şarkıları, Mevlevi, ayin-i ilahi vs.), 74
              makam, 46 usul kullanmış ve bu bestelerde 159 şairin güftesine yer vermiştir. Ayrıca 9 bestekâra ait 21 esere
              ara nağme yapmıştır. Bestelerinin birçoğu radyo repertuvarında yer almış, plak ve kasetlere okunmuştur.
                                                                                              www.kilis.gov.tr






                                                          55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62