Page 102 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) | 11
P. 102

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI

               A) Aşağıdaki cümlelerin başında boş bırakılan parantez içlerine cümlelerde verilen
                  bilgiler  doğru ise ‘‘D’’, yanlış ise ‘‘Y’’ yazınız.



                  1. (….) Konser hazırlığında çalışılan parça, eserin asıl yorumcusundan dinlenmelidir.
                  2. (….) Orkestra üyeleri, prova sırasında grup arkadaşlarının işaretlerine dikkat etmelidir.
                  3. (….) Konser provasının amacı, icracılara partilerini öğretmektir.

               B) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü/sözcükleri yazınız.

                  4. Düzenli olarak sonorite yapılması …………………. için gereklidir.
                  5. Bireysel çalışmalarda eserin …………………. yavaş tempoda olmalıdır.
                  6. Orkestrada …………………. üyelerin birbirini dinleyerek gözlemlemesi ile oluşur.
                  7. Konser hazırlık aşamasında eserin armoni, form, …………………. ve karakter analizi
                    yapılmalıdır.


               C) Aşağıdaki soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.

                  8. Orkestra şefinin sağ elinin görevleri ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
                    A) Vuruşları ifade etmesi
                    B) Vurgulara dikkat çekmesi
                    C) Solo pasajlar için işaret vermesi
                    D) Müzikal yorumları aktarması
                    E) Jest ve mimiklerin yerini tutması


                  9. Orkestra grubunun konser performansı ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
                    A) Prova için 15 dakika önce hazır bulunulmalıdır.
                    B) Grup üyeleri bireysel çalışmaya önem vermelidir.
                    C) Konser parçaları sadece grup üyeleri ile paylaşılmalıdır.
                    D) Prova sırasında sadece şefin görüşleri dikkate alınmalıdır.
                    E) Grup üyeleri konserden 10 dakika önce hazır olmalıdır.



















               Farklı bir ölçme değerlendirme uygulamasına ulaşmak için yukarıdaki linke tıklayınız.




                                                                                                         101
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107