Page 131 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 131

4. ÜNİTE


                                                      Nikriz Peşrev
                                                         NİKRİZ PEŞREV
                         USULÜ : FAHTE
                 4 Ses (La Kararlı)                                                 BESTE : İsmail Hakkı Bey
                            Fahte
                             1. Hane  ≥        ≤              1  4                        Beste: İsmail Hakkı Bey
                                             œ
                                                                           œ
                        ? 8 20       . œ   œ œ    œ   ≥  3            1  œ œ œ                 ≤  œ  œ  œ
                                                                               œ œ œ
                   3         8  4                    œ   œ    . œ  œ œ  œ  œ        œ       ‰ œ
                                                             2
                                           1    4   2                         ≥
                                œ
                   ? 8 œ      œ œ    œ  œ   . œ  œ œ  œ œ  œ œ  œ œ œ     ‰ œ œ       œ   œ  œ œ œ    ‰
                                                                                œ
                                                                                                 œ
                        8
                                                                 œ
                                                                                                   J
                          ≥        2   4  œ  œ  œ                 œ . œ  œ   . œ  œ  1  œ 4 1  œ 4 4
                   ? 8  8  œ  œ  œ  œ  œ 8         œ 6  œ  œ  œ  œ                  . œ     . œ   œ  œ  œ
                          œ   œ  œ  0 œ  2  œ 4  2  1   1
                   ? 8  8              œ   œ   œ  œ  œ  œ  œ   œ   œ  œ    œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  Œ


                        Teslim
                          ≥                                                                 2      4
                                                                       œ
                                            œ
                   ? 8  8     œ œ    œ    . œ œ  œ        ‰ œ œ      œ œ œ       œ
                                                                            œ œ
                                œ
                                                    œ
                          œ                        . œ œ        œ                  œ  œ  œ  . œ  œ  œ . œ  œ  œ
                           0
                   ? 8  8 . œ   œ  œ  ‰   œ  œ œ      œ     œ             œ  œ                     Œ
                                              œ œ
                             œ
                                   J                      œ œ     œ   œ        œ  œ œ  œ œ  œ 8  œ

                   Okuma Metni

                               EVRENSEL ÇİZGİ VE ANADOLU


                    “Halkın ruhuna nüfuz edebilmek için, onun psikolojisini an-
                 lamam için ve dolayısıyla kendimi anlayabilmem için insanı, kö-
                 yümüzü, Anadolu’yu anlamam lazım geldiği kanaatine vardım ve
                 devamlı dolaştım, köylerde yaşadım. Benim yazılarımın temelinde
                 yatan unsur, inşa unsuru işte budur. Yani Anadolu…”
                    “…İstediğini istediğin teknikle yazacaksın. İstersen eski perde
                 sistemine göre yaz. Sonuçta evrensel çizgiye ulaşabiliyor musun?
                 Sadece bana hitap etmek yeterli değildir. Eserlerinle tüm insanlı-
                 ğı etkileyerek, yerel sanatçı olmaktan sıyrılıp evrensel bir sanatçı
                 hâline gelebiliyor musun? İşte biz, bu yolda pek çok eser verdiği-
                 miz kanısındayız. Tabii bu arada, Batı’nın çok sesli müziğine , kendi
                 müziğimizden kaynaklanan eserlerle değişik bir renk getirdiğimiz
                 de kesindir.” Ahmet Adnan SAYGUN (Görsel 26).

                                                                          Görsel 26: Ahmet Adnan Saygun
                    Ethem Kocabaş, Semra Türk-Müzik ve Zihnin Gizemleri
                    (Komisyon tarafından düzenlenmiştir.)










        130   DİZİ-MAKAMLAR VE İLGİLİ DAĞARCIK III
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136