Page 131 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 131
4. ÜNİTE
Nikriz Peşrev
NİKRİZ PEŞREV
USULÜ : FAHTE
4 Ses (La Kararlı) BESTE : İsmail Hakkı Bey
Fahte
1. Hane ≥ ≤ 1 4 Beste: İsmail Hakkı Bey
œ
œ
? 8 20 . œ œ œ œ ≥ 3 1 œ œ œ ≤ œ œ œ
œ œ œ
3 8 4 œ œ . œ œ œ œ œ œ ‰ œ
2
1 4 2 ≥
œ
? 8 œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ œ ‰
œ
œ
8
œ
J
≥ 2 4 œ œ œ œ . œ œ . œ œ 1 œ 4 1 œ 4 4
? 8 8 œ œ œ œ œ 8 œ 6 œ œ œ œ . œ . œ œ œ œ
œ œ œ 0 œ 2 œ 4 2 1 1
? 8 8 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ
Teslim
≥ 2 4
œ
œ
? 8 8 œ œ œ . œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ
œ œ
œ
œ
œ . œ œ œ œ œ œ . œ œ œ . œ œ œ
0
? 8 8 . œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ œ Œ
œ œ
œ
J œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 8 œ
Okuma Metni
EVRENSEL ÇİZGİ VE ANADOLU
“Halkın ruhuna nüfuz edebilmek için, onun psikolojisini an-
lamam için ve dolayısıyla kendimi anlayabilmem için insanı, kö-
yümüzü, Anadolu’yu anlamam lazım geldiği kanaatine vardım ve
devamlı dolaştım, köylerde yaşadım. Benim yazılarımın temelinde
yatan unsur, inşa unsuru işte budur. Yani Anadolu…”
“…İstediğini istediğin teknikle yazacaksın. İstersen eski perde
sistemine göre yaz. Sonuçta evrensel çizgiye ulaşabiliyor musun?
Sadece bana hitap etmek yeterli değildir. Eserlerinle tüm insanlı-
ğı etkileyerek, yerel sanatçı olmaktan sıyrılıp evrensel bir sanatçı
hâline gelebiliyor musun? İşte biz, bu yolda pek çok eser verdiği-
miz kanısındayız. Tabii bu arada, Batı’nın çok sesli müziğine , kendi
müziğimizden kaynaklanan eserlerle değişik bir renk getirdiğimiz
de kesindir.” Ahmet Adnan SAYGUN (Görsel 26).
Görsel 26: Ahmet Adnan Saygun
Ethem Kocabaş, Semra Türk-Müzik ve Zihnin Gizemleri
(Komisyon tarafından düzenlenmiştir.)
130 DİZİ-MAKAMLAR VE İLGİLİ DAĞARCIK III