Page 137 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 137
5. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 5. ÜNİTE
A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
1. Çelloda akor nasıl oluşur? Açıklayınız.
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
2. Çelloda kırılarak çalma tekniği neden kullanılır? Açıklayınız.
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
3. Müzikte eşlik nedir? Eşlikli çalışmanın çalma becerisine katkıları nelerdir? Açıklayınız.
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
4. Eşlikli çalışmanın önemi nedir? Açıklayınız.
……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştı rınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken
tereddüt etti ğiniz sorularla ilgili konuları veya faaliyetleri geri dönerek tekrarlayınız. Cevaplarınızın
tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyeti ne geçiniz.
Farklı bir ölçme ve değerlendirme etkinliğine ulaşmak için karekodu okutunuz.
KONTROL LİSTESİ
Adı ve Soyadı : .........................................................................
Sınıfı ve Numarası : .........................................................................
YÖNERGE: “Çok Seslilik II” ünitesinde edindiğiniz bilgi ve becerileri değerlendirmek amacıyla aşağıda bir kontrol listesi
verilmişti r. Verilen kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenmeme durumuna
göre yapılabilenler için “EVET”, yapılamayanlar için “HAYIR” sütununa () işareti koyunuz.
Sıra GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR EVET HAYIR
No
1 Çelloda akor kavramını açıkladı.
2 Akorları seslendirirken kırılarak çalma tekniğini uyguladı.
3 Çello çalmada arpejleri doğru uyguladı.
4 Akorları yay tekniklerine dikkat ederek seslendirdi.
Etüt ve eserlerde akorları seslendirirken tel değişimlerini eşit şekilde
5
uyguladı.
6 Eşlikli eser seslendirirken müzikalite ve birlikte çalmaya dikkat etti .
NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmü-
yorsanız öğrenme faaliyeti ni tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
136 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11