Page 137 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 137

5. ÜNİTE




                      ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                                 5. ÜNİTE


               A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.

                   1. Çelloda akor nasıl oluşur? Açıklayınız.
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                   2. Çelloda kırılarak çalma tekniği neden kullanılır? Açıklayınız.
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………

                 3. Müzikte eşlik nedir? Eşlikli çalışmanın çalma becerisine katkıları nelerdir? Açıklayınız.
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………

                 4. Eşlikli çalışmanın önemi nedir? Açıklayınız.
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
               NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştı rınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken
               tereddüt etti  ğiniz sorularla ilgili konuları veya faaliyetleri geri dönerek tekrarlayınız. Cevaplarınızın
               tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyeti ne geçiniz.
                                Farklı bir ölçme ve değerlendirme etkinliğine ulaşmak için karekodu okutunuz.



            KONTROL LİSTESİ

               Adı ve Soyadı            : .........................................................................
               Sınıfı   ve Numarası     : .........................................................................

               YÖNERGE: “Çok Seslilik II” ünitesinde edindiğiniz bilgi ve becerileri değerlendirmek amacıyla aşağıda bir kontrol listesi
            verilmişti r. Verilen kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenmeme durumuna
            göre yapılabilenler için “EVET”, yapılamayanlar için “HAYIR” sütununa () işareti  koyunuz.
              Sıra   GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR                                     EVET               HAYIR
              No


               1    Çelloda akor kavramını açıkladı.


               2    Akorları seslendirirken kırılarak çalma tekniğini uyguladı.

               3    Çello çalmada arpejleri doğru uyguladı.


               4    Akorları yay tekniklerine dikkat ederek seslendirdi.

                    Etüt ve eserlerde akorları seslendirirken tel değişimlerini eşit şekilde
               5
                    uyguladı.

               6    Eşlikli eser seslendirirken müzikalite ve birlikte çalmaya dikkat etti  .

            NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmü-
            yorsanız öğrenme faaliyeti ni tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.



        136 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142