Page 171 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 171

5. ÜNİTE


                 5.2. Eşlikli Çalma


                 5.2.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi

                 Eşlikli çalmanın öğrenciye olan en önemli katkısı öğrencinin entonasyon probleminin ortadan kalkmasına yar-
               dımcı olmasıdır. Bu problemin ortadan kalkması öğrenciye özgüven kazandırır. Çello ile eşlikli çalma, çello çalan
               kişinin esere ve enstrümana olan hâkimiyetini geliştirir. Yapılan araştırmalar; eşlikli çalmanın müziğin bütününü
               algılamayı, entonasyon sağlamayı ve çalgıya olan motivasyonu arttırmayı olumlu yönde etkilediğini ortaya koy-
               muştur.
                   Eşlikli çalma, beraber müzik üretmenin ilk basamağı olması sebebiyle öğrencinin ilerideki müzik yaşantısına
               bir alt yapı oluşturur. Ayrıca, toplu müzik yaparken topluluğa uyum sorunlarını ortadan kaldırması açısından da
               önemlidir.
                 Eşlikli çalmaya başlamadan önce öğrenilen diziler, etütler ve eserler öğretmenin çalgısı veya piyano (sınıfta var
               ise) eşliğinde pekiştirilmelidir. Böylelikle öğrencinin eşlikli çalmaya hazırlanması sağlanır.

                 5.2.2. Eşlikli Etüt ve Eserler

                 6. ETKİNLİK

                 • 1, 2, 3, 4 numaralı alıştırmalarda verilen etüt ve eserleri çello eşlikli olarak çalgınızla seslendiriniz.


                           Allegro moderato                                                    Sebastian Lee
                             Andante
                                         ≥ ≤ ≥
                                 ≥
                                                             œ
                                                                         œ
                                                œ œ œn
                                    œ œ
                                                 œ
                                                             œœ
                         ? 4 ?  b  œ œ œ       œ œ      œ   œ œ œ   œ n  œ œ   œ     œ # œ  œ œ œ œ  œ œ œ œ  œ  œ     .
                                    3
                 1   I       4 b 8      œ œ  J œ     œ     œ     œ œ   œ œ   œ  J  œ      œ œ  œ œ œn  œ  œ  œ       œ
                                 œ b
                                œ         œ œ         œ œ         œ œ         œ œ            œ œ         œ
                                    F
                           ?    b   3       œ .    .                     œ
                                ˙
                     II  B 4 b 8        Œ         œ Œ      . œ œ  œ  œ ˙    œ    ˙ œ  œ  œ n    . œ  . œ  œ  .       œ n  œ n
                                  b
                             4                                   J J                      œ            J  œ                 œ
                  4 9        œœ          œœ      œ n    œ œ œ  œ    œ n  œ œ        œœ           œ œ
                                         œ
                           œ œ
                   ?     b œ b œ  œ œ  œ  œ œ œn      œ    œ J    œ œ œ  œ œ œ    œ œ œœ        œ œ  œ  œ  œ  œ  œ   œ      ‰
                                                                                                     œ
                   ?
                                                                                         œ
                       œ b  b      œ œ  œ     œ  œ œ  œ      œ  œ œ         œ œ  œ       J œ œ  œ      œ œ
                   ?     b                j        ˙             œ     œ         . œ
                                                                                         œ
                   B   w  b    . œ       œ   ‰ ‰       œ  œ  œ      œ   œ n  œ n  œ  œ   œ  ˙ œ  œ   œ   œ   œ  œ    œ  œ   œ
                       b
                                                                                         J



                  7                                     œ œ           œ œ            œ œ          œ œ
                  17       œ œ         œ œ                                         œ     œ      œ     œ
                                        œœ
                            œœ
                   ?                                  œ #   œ       œ     œ
                                                                                              œ
                                             œ
                                                                                          œ
                   ?     b œ #   œ œ     œ   œ      œ       œ œ    œ . œ   œ      œ  œ    œ œ          œ         j          œ
                                    œ
                       œ b  b  œ  œœ          œ œ  œ œ      J  œ œ           œ  œ œ  J      œœ    œ n    œ œ    œ    œ  œ
                                    J
                           F
                       ˙             . œ     œ    w #                           ˙            œ      œ
                   B ?   b                   J                                                      j
                       b  b  œ  œ   œ    œ   œ  œ    œ   œ  œ    œ   œ   œ    œ  œ   œ    œ       œ     œ   œ   œ    œ .


                  25                       œ            œ     œ
        170   Çok Seslilik II b  œ  œ n  œ n      œ           J      œ n            œ   œ    œ      œ    œ
                   ?
                       b  b                       J                         ‰ œ                  œ              œ    œ     ‰
                                                                                                                J



                   ?     b     .           œ      œ     œ  œ  œ      œ
                       b  b  Œ                 œ                        œ   œ    œ  œ   œ    œ   œ  œ    œ   œ  œ    œ  œ  ‰
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176