Page 71 - ÇOK SESLİ KORO | 11
P. 71

2. ÜNİTE



                       ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                                   2. ÜNİTE



                 9.
                   Romanti k Dönem müziğinin öncü bestecilerindendir. Lied formuna çok önem vermiş ve bu formda 600’den fazla
                   eser üretmişti r. “En güzel liedleri bestelemenin yolu en güzel şiirleri seçmekten geçer.” düşüncesi ile zamanının
                   en iyi şairlerinin şiirlerini bestelemişti r.

                   Paragraft a verilen özelliklere sahip besteci aşağıdakilerden hangisidir?
                    A)  Robert Schumann
                    B)  Franz Peter Schubert
                    C)  Frederic Chopin
                    D)  Franz Liszt
                    E)  Pyotr Ilyich Tchaikovsky


                 10.
                   Belirli bir konuyu ele alan, müzik ve dramanın birlikte sergilendiği sahne eseridir. Bu formdaki eserlerin Klasik
                   Dönem’de bestelenenlerine güldürü niteliğinde bölümler de eklenmişti r.

                   Verilen tanıma uygun müzik biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
                    A)  Konçerto grosso
                    B) Menuet
                    C)  Senfonik şiir
                    D)  Opera
                    E)  Konçerto


               D)  Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
                 11.  Klasik Dönem müziğinin genel özellikleri nelerdir? Açıklayınız.

                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 12.  Romanti k Dönem müziğinin genel özellikleri nelerdir? Açıklayınız.

                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………
                 ……………………………………………………………………………………………………………………















               NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştı rınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken te-
               reddüt etti  ğiniz sorularla ilgili konuları veya faaliyetleri geri dönerek tekrarlayınız. Cevaplarınızın
               tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyeti ne geçiniz.
                                                                Farklı bir ölçme değerlendirme örneği.




          70 ÇOK SESLİ KORO 11
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76