Page 142 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 11
P. 142
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Puanlama cetveli her eser veya etüt için ayrı uygulanmalıdır. Etüt ve eserlerin içinde geçen hız, ifade, gürlük, süsleme
ve dönem st llerine uygun seslendirilmesine yönelik değerlendirme formunu uygulayınız.
PUANLAMA CETVELİ
Aşağıda verilen tablo öğrencinin kazanımı tam gerçekleşt rmesine 10, kazanımı tamamına yakın gerçekleşt rmesine
8, kazanımın iyi olmasına 6, kazanımın orta olmasına 4 ve kazanımın gelişt rilebilir olmasına 2 puan verilerek uygu-
lanmalıdır.
P
K A 2 4 6 8 10
Flütü doğru duruş-tutuş tekniğine uygun olarak çalar.
1 T
Eseri veya etüdü doğru dil ve parmak koordi-
2 P T nasyonunu sağlayarak çalar.
Eser ve etütleri doğru nefes teknikleriyle çalar.
3 N T
Eser veya etütleri temiz, parlak, güçlü ve dolgun
4 E ses tekniği ile çalar.
Eser veya etütleri duraksamadan ve akıcılığını bozmadan
5 A çalar.
Eser veya etütleri gürlük terim ve işaretlerine
6 uyarak çalar.
Eser veya etütleri hız terim ve işaretlerine uygun
7 tempoda çalar.
Eser veya etütleri iade terimlerine göre çalar.
8 İ
Eser veya etütleri süsleme terim ve işaretlerine göre
9 çalar.
Eser veya etütleri kendine has yorum ve duyguyla
10 M çalar.
1411
14

