Page 130 - ÇALGI EĞİTİMİ KANUN 11
P. 130
HİCAZ AĞIR SEMAİ
AŞIKLARININ HALİNEACIMAZSIN
GÜFTE : ?
USULÜ : AKSAK SEMAİ BESTE : Hacı Faik Bey
Ù Ù
SÖZLÜK 8 8 10 j Ï Ï Ï Ï Ï 6 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
Ï
& 4 8 Ï Ï . Ï Ï Ï Ï ä Ï 6 Ï J
A ŞIK A LA RI NIN HA Lİ NE EY
3 Ù Ù
j
8
Ï 6
Ï
Ï Ï
Ï
asma karar : Ezgi içinde, karar sesi korunarak üzerinde durulan geçici karar perdesi. Ï Ï Ï Ï ÏÏ Ï Ï Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï Ï
Ï
8
Ï
& 4 J Ï Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï J Ï 6 Ï J
Ç
MÂH A CI MAZ SIN YAR YAR
HİCAZ AĞIR SEMAİ
%
çeşni : Makamın yapısı gereği yapılan seyirlerin hafızada oluşturduğu his ve duyuş zevki.
Ù
Ù
6
Ù
Ù
AŞIKLARININ HALİNEACIMAZSIN
Ï 6
Ï 6
8 8 Ï Ï Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï j Ï Ï Ï Ï Ï
Ï
Ï
& 4 D ä J Ï Ï Ï Ï Ï Ï
GÜFTE : ?
USULÜ : AK
TER
TER DİL Lİ TE NENSAK SEMAİ DİL Lİ TE NEN TER DİL Lİ TE NEN BESTE : Hacı Faik Bey
donanım : Anahtarın önüne konulan değiştirici işaretlerin yazıldığı yer.
Þ
Ù
9 Ù 8 1 Ù j 2 Ù
4 8 10
j Ï
j
8
Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï
Ï
Ï Ï
Ï
ä
j . Ï
fasıl : Peşrev, nakış saz semaisi vb. parçaların belli bir sıraya göre çalınıp söylenmesi. Ï Ï6 Ï Ï ä Ï
.
Ï
ÏÏ Ï Ï Ï Ï
Ï
Ï 8 Ï
Ï
Ï
8 Ï
Ï &
. Ï
Ï
Ï
4
Ï
ä
Ï
Ï Ï Ï Ï Ï
Ï
. Ï Ï Ï
J
Ï
& Ï
A ŞIK LA RI NIN HA Lİ NE EY
NÂ TE NE DİR NEY VAY (SAZ) VAY (SAZ)
G
Ù
Ù
12 8 Ù Ï Ï Ï 6 3 Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ÏÏ Ï6 Ï Ï Ï Ï
Ù
j
Ï
Ï
Ï 6
8 Ï Ï
Ï Ï
Ï
Ï
Ï Ï Ï
Ï
Ï
Ï Ï
Ï
4
8
Ï 6
ÏÏ Ï Ï Ï Ï . Ï
4
&
J
&
J
J
geçki : Makamdan makama geçmek ya da makam değiştirmek. J Ï J J J
glissando : Kaydırarak ve sürterek çalmak. Glissando, “Gliss.” kısaltmasıyla gösterilir. MAZ SIN YAR YAR
A CI
MÂH
DÜŞ MEZ BU SE NİN ŞÂ NI NA EY
% Ù
14 8 Ï 6 K 8 Ù Ù j Ù Ï Ï 6 Ù Ï
Ïj
.
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
Ï
4
Ï Ï
Ï
Ï
.
Ï
& 4 8 Ï Ï Ï & Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï Ï Ï ä Ï Ï Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
J
J
karar perdesi : Ezginin makamsal ve duyum olarak sonlandığı ses.
NIM
Â
TER
Lİ TE NEN
DİL
Tİ
DİL
FETER
koda : Müzik eserlerinin trafiğini belirlemekte kullanılan bir işaret. Bir koda işareti CÂ Lİ TE NEN TER DİL Lİ TE NEN
Þ
Þ
görüldüğünde diğer koda işaretinin olduğu yere gidilir. Koda, “ ” işaretiyle gösterilir.
%
1 Ù
Ï Ï
16
Ù
Ï
9
Ù
köçekçe : Çoğunlukla karcığar makamında bestelenmiş kıvrak ve şen oyun havası. j Ï Ï Ï Ï Ï . 2 j Ï Ï Ï Ï Ï
8
j
Ï 8
Ï
Ï Ï Ï
Ï Ï
Ï
8 Ï
Ï 8 Ï
ä
Ï
Ï Ï
& 4 J & 4 Ï Ï 6 Ï . Ï Ï Ï Ï Ï ä Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ä Ï . Ï Ï Ï ä
trem. J
( SON )
VAY
DİR
YAR P NÂ TE NE YAR NEY VAY (SAZ) VAY (SAZ)
12 8 Ù Ï Ù
4 8 Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
pes : Kalın ses. & J J J J
peşrev : Faslın giriş taksiminden sonra, şarkıdan önce çalınan parça.
DÜŞ MEZ BU SE NİN ŞÂ NI NA EY
14 Ù j
S 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& 4 8 J . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï
saz eseri : Sadece sazların icra etmesi için yazılmış eser.
Â
senyö : Bir müzik eserinde ikinci defa konulduğu yerden birinci defa konulduğu yere FE Tİ CÂ NIM
dönüleceğini ve son yazıldığı yerde eserin bitirileceğini belirten işaret. Senyö, “ ” Þ Ï Ï Ï Ï
%
Ù
16
8
işaretiyle gösterilir. 4 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï6 Ï Ï Ï
& J ä Ï Ï Ï Ï Ï ä
trem. J
YAR YAR VAY ( SON )
ses rengi : Bir çalgı aletini veya insan sesini ona özgü kılan nitelik.
seyir : Bir dizide makam meydana getirmek için notalarda gezinmek.
T
taksim : Türk müziğinde faslın başında ve ortasında çalgıcının doğaçlama yaptığı müzik.
tını : Sesleri birbirinden ayırt etmeyi sağlayan ses özelliği, sesin niteliği.
Score
tiz : İnce ses.
tremolo : Bir veya birkaç notanın birbirinin ardı sıra çok hızlı şekilde seslendirilmesi. Tremolo,
notanın sapı üzerine yazılan “ ” işaretiyle veya “trem.” kısaltmasıyla gösterilir.
¾
tril : Asıl nota ile komşu nota arasında hızlı bir şekilde gidip gelme. Tril, “tr” kısaltmasıyla
gösterilir.
4
& 4 Ï Î î · · ·
5
& · · · ·
129
9
& · · · ·
13
& · · · ·
17
& · · · ·
21
& · · · ·
25
& · · · ·
29
& · · ·