Page 22 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 22
PRELUDE Marc-Antonie Charpentier
Allegro (Mark Antuen Şarpanti)
# # ≤ % m j m
& C œ œ œ œ œ ˙ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ
6
# m j ≥
& # œ ˙ . œ œ œ œ œ œ . œ j
œ œ œ œ œ ˙ .
Fine
10 ≤
# # m m
j
& œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ j œ œ
15 m m m
# # j j j
& œ œ . œ œ . œ œ œ œ œ œ # . œ œ . œ # œ ˙ .
J
œ
19
# j
& # œ ˙ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
23
# # m j m
& œ ˙ . œ œ œ œ œ œ . œ j œ
œ œ œ œ œ ˙ .
27
# # m j j m j m j
& œ œ œ . œ œ ˙ . œ œ . œ œ . œ œ ˙ œ œ œ œ
31 m %
# m j j m
& # . œ œ . œ # œ œ œ œ j j
œ # œ œ œ . œ œ . œ œ œ œ
D.S. al Fine
1.2. Vibrato Çalma Tekniği
1.2.1. Vibrato Çalma Tekniğinin Eser Yorumlamadaki Önemi
Vibrato; İtalyanca bir kelime olup sesi zenginleştirmek, yumuşatmak, yoğunlaştırmak amacıyla
vokal müzikte, üflemeli çalgılarda, telli ve yaylı çalgılarda seslendiriciler tarafından uygulanan titreş-
tirme (salınım) tekniğidir. Ses perdesinin hafifçe dalgalanıp yoğunlaştırılmasıdır.
Keman eğitiminde vibrato, icracının ses tonuna parlaklık kazandıran, sese ihtişam katmak için
tonal olgunluğun gelişimini sağlayan, geniş müzikal ifade yelpazesiyle yoruma incelik kazandıran
önemli bir tekniktir. Şarkı söyler gibi çalmaya, kulağa hoş gelen melodik yapıyı açıkça belirtmeye
katkıda bulunur. Çalınan eserlerin daha etkili duyulabilmesi için vibratonun doğru teknikle çalışılması
ve uygulanması gerekmektedir.
1. ÜNİTE 21

