Page 22 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 22

PRELUDE                           Marc-Antonie Charpentier
                Allegro                                                                    (Mark Antuen Şarpanti)
                 # #       ≤  %                              m      j                              m
              &     C           œ    œ  œ  œ   œ     ˙         . œ  œ  œ   œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ
                           œ                                                                            œ


             6
                 #                                   m        j                        ≥
             &   #            œ           ˙           . œ   œ   œ  œ  œ  œ  . œ     j
                    œ    œ  œ       œ                                              œ ˙  .
                                                                                                        Fine


             10       ≤
                 # #                              m                                    m
                                                         j
             &        œ  œ   œ   œ    œ    œ  œ    . œ  œ œ   œ     œ   œ  œ  œ  œ      . œ    œ j  œ  œ



             15                m          m                                m
                 # #                    j          j                                j
             &      œ    œ      . œ   œ     . œ   œ  œ  œ  œ  œ #  . œ   œ   . œ #  œ ˙ .
                                                                         J
                                                                                                       œ


             19
                 #                                            j
             &   #             œ          ˙           . œ    œ   œ    œ  œ  œ  œ  œ            œ
                    œ    œ  œ       œ                                                  œ  œ  œ    œ
                                                                                                       œ


             23
                 # #                                 m        j            m
             &                 œ          ˙           . œ    œ   œ  œ  œ  œ  . œ    j                  œ
                    œ    œ  œ       œ                                              œ ˙  .



             27
                 # #           m        j                     j m         j  m      j
             &      œ    œ  œ . œ     œ ˙             . œ    œ    . œ    œ   . œ   œ ˙            œ  œ  œ  œ




             31                            m                                                              %
                 # m                   j           j                                   m
             &   #              . œ   œ     . œ #  œ      œ  œ  œ                   j           j
                    œ #  œ                           œ                œ     . œ    œ    . œ    œ  œ    œ
                                                                                                  D.S. al Fine

              1.2. Vibrato Çalma Tekniği
              1.2.1. Vibrato Çalma Tekniğinin Eser Yorumlamadaki Önemi
              Vibrato; İtalyanca bir kelime olup sesi zenginleştirmek, yumuşatmak, yoğunlaştırmak amacıyla
            vokal müzikte, üflemeli çalgılarda, telli ve yaylı çalgılarda seslendiriciler tarafından uygulanan titreş-
            tirme (salınım) tekniğidir. Ses perdesinin hafifçe dalgalanıp yoğunlaştırılmasıdır.


              Keman eğitiminde vibrato, icracının ses tonuna parlaklık kazandıran, sese ihtişam katmak için
            tonal olgunluğun gelişimini sağlayan, geniş müzikal ifade yelpazesiyle yoruma incelik kazandıran
            önemli bir tekniktir. Şarkı söyler gibi çalmaya, kulağa hoş gelen melodik yapıyı açıkça belirtmeye
            katkıda bulunur. Çalınan eserlerin daha etkili duyulabilmesi için vibratonun doğru teknikle çalışılması
            ve uygulanması gerekmektedir.


                                                                                              1. ÜNİTE   21
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27