Page 184 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET | 11
P. 184
Etkinlik:
Bir huzur evinde kendi seçtiğiniz eserleri seslendiriniz. Bu etkinlikte
edindiğiniz tecrübe ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi okulda öğret-
meninizle ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
Okuma Parçası
Temel İlkesi/Ülküsü İnsanlığın Hizmetinde Hizmetkar Olarak Mü-
zik Yapmak:
Cumhuriyet kurumlarında müzik eğitimi alanında kurucu hizmetler veren,
büyük değerler yetiştiren ve kalıcı eserler yaratan Eduard Zuckmayer’in as-
kerliği ve savaş yılları boyunca içinde bulunduğu koşullar, ortamlar ve etki-
leşimler yaşam, sanat, müzik ve eğitimle ilgili 18 yaşından beri sahip olduğu
görüş ve düşüncelerini yeniden düşünüp gözden geçirmesine yol açtı, fırsat
verdi, olanak sağladı. İnsancıl/toplumcul düşünce doğrultusunda yeniden
daha da bilinçlendi. Bu bilinçle insanlığın hizmetinde hizmetkar olarak mü-
zik yapmayı kendine temel ilke ve ülkü edindi. Bu edinimini 1919’da savaş-
tan döndükten sonra yazmaya başladığı Anı defteri’nde çok açık ve kesin bir
biçimde şöyle ifade ediyordu…
“Bugüne kadar geleceğimi maddiyatçı ve kişisel amaçlı, kariyer avcılığıyla
ve reklamcılıkla ve ikbalperestçe (ikbale çok düşkünce) tasavvur etiğimi
düşününce, bir manastır hücresine kapansam daha iyi olacak diyorum.’’
“Biz genç müzikçilerin en önemli görevi, Sevginin hırs ve nefrete, Ru-
hun bedene, Yüreğin mideye egemen olduğu bir dünya yaratmak olmalı.
Müziğimizin, sözümüzün, eylemimizin tek hedefi bu olmalı. Bunun için
müziği geniş kitlelere götürmeli, onları eğitmeliyiz, onlara müzik yaşamı-
mızla örnek olmalıyız. Yalnızca kendimiz ve çevremizdeki bir avuç seçkine
estetik bir doyum sağlamayı değil, bir müzik öz görevlisi gibi tüm insan-
lığa hizmeti kendimize hedef seçmeliyiz… (A. UÇAN ZUCKMAYER VE
CUMHURİYET MÜZİK EĞİTİMİ sf. 59/60)
183

