Page 38 - THM KORO (ORTAK -TSM ) 11
P. 38
1. 2.
BİR YAYLA İSTERİM YÖRÜK GONMADIK SIRTINA GEÇİRMİŞ GADİFE YELEK
MENEVŞE İSTERİM BOYUN EĞMEDİK GEYİNMİŞ GUŞANMIŞ (ANAM) OLMUŞ BİR MELEK
BEN BİR YAR İSTERİM ELLER DEĞMEDİK Bağlantı
Bağlantı:
AMANIN NAZLI YARİM AR DEMEDİM Mİ
ÖNÜMDE YAVUKLUM VAR DEMEDİM Mİ
HAYDİ DE FADİK HANIM SAR DEMEDİM Mİ
OMAR ÇAVUŞ SENİ GÖR DEMEDİM Mİ
Özay Gönlüm (1940- 2000) Denizli
Küçük yaşta ağız armonikası ve keman çalarak müzik
yaşamına başlamıştır. Bağlama çalmaya başladıktan sonra
tüm çalışmalarını halk müziği üzerinde yoğunlaştırmış-
tır. Ege yöresinde, özellikle Denizli ve köylerinde folk-
lor araştırması yapmış ve 3000’e yakın türkü derlemiş-
tir. Yurttan Sesler Korosu’nda 1966 yılında “yetişmiş saz
sanatçısı” olarak çalışmaya başlamıştır. Taklit yeteneği,
şovmenliği ve şivesiyle ön plana çıkan Özay Gönlüm, Kül-
tür ve Turizm Bakanlığının Türkiye’yi tanıtım programı
çerçevesinde dünyanın 23 farklı ülkesinde konserler ver-
miştir. Denizli şivesiyle okuduğu ‘Ninenin Mektupları’ ile
de özdeşleşmiş, plak ve kasetleri satış rekorları kırmış,
yaren adını verdiği bağlamasıyla halk müziğinin unutul-
maz isimleri arasında yer almıştır.
YÖRELER ve TÜRKÜLERİMİZ 37