Page 38 - THM KORO (ORTAK -TSM ) 11
P. 38

1.                                         2.
                   BİR YAYLA İSTERİM YÖRÜK GONMADIK           SIRTINA GEÇİRMİŞ GADİFE YELEK
                   MENEVŞE İSTERİM BOYUN EĞMEDİK              GEYİNMİŞ GUŞANMIŞ (ANAM) OLMUŞ BİR MELEK
                   BEN BİR YAR İSTERİM ELLER DEĞMEDİK         Bağlantı
                   Bağlantı:
                   AMANIN NAZLI YARİM AR DEMEDİM Mİ
                   ÖNÜMDE YAVUKLUM VAR DEMEDİM Mİ
                   HAYDİ DE FADİK HANIM SAR DEMEDİM Mİ
                   OMAR ÇAVUŞ SENİ GÖR DEMEDİM Mİ













                  Özay Gönlüm (1940- 2000) Denizli
                  Küçük yaşta ağız armonikası ve keman çalarak müzik
                yaşamına başlamıştır. Bağlama çalmaya başladıktan sonra
                tüm çalışmalarını halk müziği üzerinde yoğunlaştırmış-
                tır. Ege yöresinde, özellikle Denizli ve köylerinde folk-
                lor araştırması yapmış ve 3000’e yakın türkü derlemiş-
                tir. Yurttan Sesler Korosu’nda 1966 yılında “yetişmiş saz
                sanatçısı” olarak çalışmaya başlamıştır. Taklit yeteneği,
                şovmenliği ve şivesiyle ön plana çıkan Özay Gönlüm, Kül-
                tür ve Turizm Bakanlığının Türkiye’yi tanıtım programı
                 çerçevesinde dünyanın 23 farklı ülkesinde konserler ver-
                 miştir. Denizli şivesiyle okuduğu ‘Ninenin Mektupları’ ile
                 de özdeşleşmiş, plak ve kasetleri satış rekorları kırmış,
                 yaren adını verdiği bağlamasıyla halk müziğinin unutul-
                 maz isimleri arasında yer almıştır.









                                                                                 YÖRELER ve TÜRKÜLERİMİZ    37
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43