Page 27 - TSM TEORİ VE UYGULAMASI (THM) 11
P. 27
2.1.5. Yürük Semai Usulü
6 zamanlıdır. İki semai veya üç nim sofyanın birleşmesinden meydana gelir. 6/8’lik 6/4’lük
ve 6/2’lik değerlerde vurulur.
6 düm düm 6 düm düm 6 düm düm
8 tek tek te-ek 4 tek tek te-ek 2 tek tek te-ek
Yürük semai usulünün 6/8’lik vuruluşu Sengin semai usulünün 6/4’lük vuruluşu Ağır semai usulünün 6/2’lik vuruluşu
1. ETKİNLİK ÖNERİSİ
Yürük semai usulünde yazılmış Itrî Efendi’ye ait segâh makamındaki Tuti-i Mucize Gûyem,
Zeki Duygulu’ya ait nihavent makamındaki Ben Yaralı Ceylanım ve nihavent makamındaki
Kaytağı adlı Azeri oyun havasını dinleyiniz ve usulün darplarına dikkat ediniz.
2. ETKİNLİK ÖNERİSİ
Sadi Hoşses’e ait Aşkın ile Gündüz Gece Giryanım Efendim adlı acemkürdi şarkıyı dinleyerek
yürük semai usulünü vurunuz.
SADİ HOŞSES
Sadi Hoşses 1910 yılında İstanbul’da doğdu. 1994'te öldü.
Geleneksel ses icrâmızın özelliklerini devam ettirmeye çalışan sanatkârlarımızdan biriydi. Titiz ve
duygulu bir üslupla okurdu. Eserlerinin çoğunun sözleri kendisine aittir. Şarkılarında geleneksel şarkı
bestekârlığının kurallarına bağlılığı ile dikkati çeker. Elli kadar şarkısı bilinmektedir.
(Türk Musikîsi Tarihi, Ahmet Şahin AK)
26