Page 27 - TSM TEORİ VE UYGULAMASI (THM) 11
P. 27

2.1.5. Yürük Semai Usulü





                   6 zamanlıdır. İki semai veya üç nim sofyanın birleşmesinden meydana gelir. 6/8’lik 6/4’lük
               ve 6/2’lik değerlerde vurulur.




               6        düm       düm         6       düm       düm         6        düm       düm
               8            tek  tek  te-ek   4           tek  tek  te-ek   2            tek  tek  te-ek



                       Yürük semai usulünün 6/8’lik vuruluşu               Sengin semai usulünün 6/4’lük vuruluşu                  Ağır semai usulünün 6/2’lik vuruluşu






                        1. ETKİNLİK ÖNERİSİ




                   Yürük semai usulünde yazılmış Itrî Efendi’ye ait segâh makamındaki Tuti-i Mucize Gûyem,
               Zeki Duygulu’ya ait nihavent makamındaki Ben Yaralı Ceylanım ve nihavent makamındaki
               Kaytağı adlı Azeri  oyun havasını dinleyiniz ve usulün darplarına dikkat ediniz.





                        2. ETKİNLİK ÖNERİSİ




                   Sadi Hoşses’e ait Aşkın ile Gündüz Gece Giryanım Efendim adlı acemkürdi şarkıyı dinleyerek
               yürük semai usulünü vurunuz.







                                                           SADİ HOŞSES


                      Sadi Hoşses 1910 yılında İstanbul’da doğdu. 1994'te öldü.
                      Geleneksel ses icrâmızın özelliklerini devam ettirmeye çalışan sanatkârlarımızdan biriydi. Titiz ve
                   duygulu bir üslupla okurdu. Eserlerinin çoğunun sözleri kendisine aittir. Şarkılarında geleneksel şarkı
                   bestekârlığının kurallarına bağlılığı ile dikkati çeker. Elli kadar şarkısı bilinmektedir.

                      (Türk Musikîsi Tarihi, Ahmet Şahin AK)













                                                           26
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32