Page 160 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 160

5.3. I ve III. Konumda Tonal-Makamsal ve Popüler Müzik Uygulama
            Dağarcığı
                    5.3.1. I ve III. Konumda Kalarak Tonal Eserler Çalma

                    Tonal, makamsal ve popüler eserlerden dağarcık oluşturma ve sergilemeye yönelik yapıla-
            cak çalışmalar viyola eğitiminde oldukça önemlidir. Bu çalışmaların Türk müziğine uygunluğu ulu-
            sal müziğimizi tanımamız, evrensel ölçütlere uygunluğu ise teknik gelişim için gereklidir. Popüler
            müziklerden örnek eserler seslendirmek ise viyola çalmada zevk unsurunu öne çıkararak gelişim
            sürecini olumlu etkileyecektir. Bu nedenle tür ayrımı yapmadan, çağdaş eğitim ilkelerine uygun ola-
            rak tonal, makamsal ve popüler müziklerden dağarcık oluşturmaya ve uygun koşullar oluşturarak
            yapılan çalışmaları sergilemeye özen gösterilmelidir. Böylelikle toplum önünde çalma becerisi de
            geliştirilecektir.

                    I ve III. konumlar arası geçişli eserler çalarken parmak numaralarına ve durumlarına dikkat
            etmek gerekir. Eser çalmadan önce eserin tonuna uygun gam çalışmaları yaparak çalmaya hazırlık
            yapılmalıdır.


               Ders İçi Çalışma
               Georg  Philipp  Telemann’ın  (Georg  Filip  Tiileman)  Sonat’ını  çalıştıktan  sonra  nota  üzerinde
             verilen karekodu kullanarak piyano eşliği ile çalınız.




                                                         SONATE

              Largo                                                                       Georg Philipp Telemann

             B   6            . ˙       . ˙   Œ   œ   œ     œ   œ   œ  œ   œ   œ     œ   œ   œ  Œ œ     œ
                 4 . ˙
                   f   ( la seconda volta p)

             5                  œ
             B   œ   œ  œ   œ      œ    œ   œ   œŒ     ˙      œ   œ   œ œ    œ  œ  œ   œ  œ   œ œ    œ   œ




             9                                1.                    2.                               . ˙
             B   œ   œ  œ  œ   œ   œ  œ #  œ    . ˙ #    . ˙     . .   . ˙ #    . ˙     . .  . ˙

                                                                                          f  ( la seconda volta p)

             13                                          œ
             B ˙#   .     Œ   œ  œ     œ  œ   œ   œ  œ        œ   œ  œ   Œ   œ   œ    œ  œ   œ   œ  œ œ
                                                                                                       œ




             17
             B   œ    œ    œ    Œ    ˙        œ    œ    œ    œ    œ  œ  œ     œ    œ    œ    œ    œ  œ  œ





             20                                              œ #  œ
                                                                                        j
                                                                                                           4
             B œ     œ  œ b  œ  œ   œ     œ #  œ  œ  œ   œ            œ   œ  œ  œ . œ  œ w   .          . . 4


              Allegro                                                                 Geliştirme ve Sergileme III 159

                                                                              œ
                                        œ
             B   4     œ  œ œ    œ   ‰ œ   œ  œ        œ       œ      œ      œ œ œ œ œ      . œ œ     œ
                                                                                   œ #
                                                                                                œ œ
                           œ
                 4 œ
                               œ                œ #  œœœ œœœ œœœ œœœ                                    œ  œ #
                   f
             5 5                               œ œ                                     œ
                             œ
                                                              œ
                                                                                             œ
             B   œ    ≈œ œ œ     œ  œ œ  œ  œ  œ  œ #  œ  œ œ œ   œ  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ ≈  œ œ
                                                          œ
                         œ
                                                                      œ
                                     œ
                                                                                                         œ #
                       p
             8 8
                                     œ #
             B   œ  œ  œ #  œ œ  œ  œ  œ  œ œ  œ  œ œ œ  œ #  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ #  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ
                                                 œ
                                            œ
                         œ
                                                         œ
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165