Page 160 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 160
5.3. I ve III. Konumda Tonal-Makamsal ve Popüler Müzik Uygulama
Dağarcığı
5.3.1. I ve III. Konumda Kalarak Tonal Eserler Çalma
Tonal, makamsal ve popüler eserlerden dağarcık oluşturma ve sergilemeye yönelik yapıla-
cak çalışmalar viyola eğitiminde oldukça önemlidir. Bu çalışmaların Türk müziğine uygunluğu ulu-
sal müziğimizi tanımamız, evrensel ölçütlere uygunluğu ise teknik gelişim için gereklidir. Popüler
müziklerden örnek eserler seslendirmek ise viyola çalmada zevk unsurunu öne çıkararak gelişim
sürecini olumlu etkileyecektir. Bu nedenle tür ayrımı yapmadan, çağdaş eğitim ilkelerine uygun ola-
rak tonal, makamsal ve popüler müziklerden dağarcık oluşturmaya ve uygun koşullar oluşturarak
yapılan çalışmaları sergilemeye özen gösterilmelidir. Böylelikle toplum önünde çalma becerisi de
geliştirilecektir.
I ve III. konumlar arası geçişli eserler çalarken parmak numaralarına ve durumlarına dikkat
etmek gerekir. Eser çalmadan önce eserin tonuna uygun gam çalışmaları yaparak çalmaya hazırlık
yapılmalıdır.
Ders İçi Çalışma
Georg Philipp Telemann’ın (Georg Filip Tiileman) Sonat’ını çalıştıktan sonra nota üzerinde
verilen karekodu kullanarak piyano eşliği ile çalınız.
SONATE
Largo Georg Philipp Telemann
B 6 . ˙ . ˙ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ
4 . ˙
f ( la seconda volta p)
5 œ
B œ œ œ œ œ œ œ œŒ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
9 1. 2. . ˙
B œ œ œ œ œ œ œ # œ . ˙ # . ˙ . . . ˙ # . ˙ . . . ˙
f ( la seconda volta p)
13 œ
B ˙# . Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
17
B œ œ œ Œ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
20 œ # œ
j
4
B œ œ œ b œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ w . . . 4
Allegro Geliştirme ve Sergileme III 159
œ
œ
B 4 œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ
œ #
œ œ
œ
4 œ
œ œ # œœœ œœœ œœœ œœœ œ œ #
f
5 5 œ œ œ
œ
œ
œ
B œ ≈œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ≈ œ œ
œ
œ
œ
œ
œ #
p
8 8
œ #
B œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
œ

