Page 77 - ÇALGI EĞİTİMİ | VURMALI ÇALGILAR 11
P. 77

Conga Vuruşları
                     Eller conga üzerine yerleştirilir, dirsekler rahat olacak şekilde konumlandırılır ve parmak uçları da
               conga derisinin merkezine hedeflenir (Görsel 4.31).



                        DİKKAT: Dizekte daha tiz olarak yazılmış olan notalar conga üzerinde çalınır. Dizekte daha
                        pes olarak yazılmış olan notalar ise tumbadora üzerinde çalınır.



                     Conga Vuruş Kalıpları


                     ● Bass Stroke (Bas Sıtrok) (Bas Vuruşu)

                                      Bu vuruşla el, deri ile temas eder. Oluşan tınıyla sesin kısaltılması amaçlanır.
                                      Parmaklar aynı hizada bitişik, düz ve congaya paralel tutulur (Görsel 4.30), avuç
                                      içi conganın baş bölgesine (ortasına) vurularak keskin ve derin bir ses oluşturulur
                                      (Görsel 4.31).



















                           Görsel 4.30: Bas vuruşa hazırlık         Görsel 4.31: Bas vuruşun tamamlanması


                     ● Muffled (Mafılt) ya da Closed (Kılozd) Stroke (Örtülü ya da Kapalı Vuruş)


                                      Parmaklar bitişik olup avuç içi açıktır (Görsel 4.32), elin ayası conganın tepesine
                                      dokunmaz. Bu durumda ses derin ve kısaltılmış olarak çıkacaktır. Conganın te-
                                      pesinin ortasına avuç içi açık olan el vuracaktır (Görsel 4.33).

          LATİN VURMALI ÇALGILARI - I
















       4. ÜNİTE     Görsel 4.32: Örtülü ya da kapalı vuruşa hazırlık  Görsel 4.33: Örtülü ya da kapalı vuruşun tamamlanması





              76
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82