Page 112 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 112

3. ÜNİTE  ÜÇ DİYEZLİ / ÜÇ BEMOLLÜ TONLAR

            Bu ünitede okuduğunuz solfejlerin değerlendirilmesi aşağıda verilen “Ezgisel Okuma Uygulaması Dere-
            celi Puanlama Anahtarı”na göre yapılacaktır.
                            EZGİSEL OKUMA UYGULAMASI DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
             ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                         SINIFI:                 TARİH:
                                                            NUMARASI:
             Yönerge: Ezgisel okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
             Gözlemlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu “X” işareti koyarak işaretleyiniz.
                                                                                   PUAN
             ÖLÇÜTLER                                              1        2        3       4        5
             1. Deşifresini doğru yaptı.
             2. Ölçü vuruşlarını eliyle göstererek doğru okudu.
             3. Ses yüksekliklerine dikkat ederek doğru okudu.
             4. Hız terimlerine uygun okudu.
             5. Gürlük terimlerine uygun okudu.

                                                SÜTUN TOPLAMI
                                            TOPLAM TABLO PUANI
             Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
             Tabloda toplam 5 ölçüt vardır. Bu durumda tablodan alınabilecek en yüksek puan 5x5=25’tir.
             Puan=[(Tablo Puanı x 100)/25] formülü uygulanır.
                                                    DEĞERLENDİRME
             Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması ise öğrenmenin
             yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
             Uygulama ile ilgili notlar:





            Bu ünitedeki ezgi dikte çalışmalarının değerlendirilmesi aşağıda verilen “Ezgi Dikte Uygula-
            ması Dereceli Puanlama Anahtarı”na göre yapılacaktır. Örnek çalışmaya karekodu okutarak
            ya da karekoda tıklayarak ulaşabilirsiniz.
                                                                                                  Örnek Çalışmalar

                              EZGİ DİKTE UYGULAMASI DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
              ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                        SINIFI:                 TARİH:
                                                            NUMARASI:
             Yönerge: Ezgi dikte uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
             Gözlemlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu “X” işareti koyarak işaretleyiniz.

             ÖLÇÜTLER                                              1        2      PUAN      4        5
                                                                                     3
             1. Çalınan ezginin tonalitesini doğru yazdı.
             2. Çalınan ezginin ölçü sayısını doğru yazdı.

             3. Çalınan ezgi cümlesindeki ritmik yapıları fark ederek yazdı.
             4. Çalınan ezgideki ses yüksekliklerini fark ederek yazdı.
                                                SÜTUN TOPLAMI
                                            TOPLAM TABLO PUANI
             Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
             Tabloda toplam 4 ölçüt vardır. Bu durumda tablodan alınabilecek en yüksek puan 4x5=20’dir.
             Puan=[(Tablo Puanı x 100)/20] formülü uygulanır.
                                                    DEĞERLENDİRME
             Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması ise öğrenmenin
             yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
             Uygulama ile ilgili notlar:



       110
       110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117