Page 35 - ÇALGI TOPLULUKLARI THM 12
P. 35

34    ÇALGI TOPLULUKLARI TÜRK HALK MÜZİĞİ (THM)
         1.2




         SEGÂH MAKAMINDA İCRA










            HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
            1. Segâh makamının yapısal ve donanımsal özellikleri neler olabilir? Bu konudaki bilgilerinizi
                arkadaşlarınızla paylaşınız.

            2. Repertuvarınızda bulunan türkülerden segâh makamında olanlara örnekler veriniz.








            A) Durağı  :  Segâh (si) perdesidir.

            B) Seyri   :  İnici-çıkıcıdır.

            C) Dizisi  :    Segâh perdesi üzerindeki segâh beşlisine, hicaz dörtlüsünün eklenmesiyle mey-
                         dana gelir.

                       :
            Ç) Güçlüsü  Nevâ (re) perdesidir.
            D) Yeden’i :  Bakiye diyezli kürdi (la diyez) perdesidir.


                 UYARI:


             • Bu bölümde verilen segâh makamındaki eserlerin makamsal ve yöresel özelliklerine dikkat
                ediniz.

             • Bu bölümde verilen segâh makamındaki eserlerin metronomuna dikkat ediniz.

             • Segâh makamındaki eserler icra edilirken telli, nefesli, yaylı, vurmalı sazlar ve koristlerle
                iş birliği içinde çalışıldığı unutulmamalıdır.
             • Orkestra ve grup şefi ile iletişim içerisinde olmanız gerektiğini unutmayınız.


             • Segâh makamındaki eserleri bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak farklı çalgı toplu-
                luklarından dinleyiniz.

             • Bu bölümde öğrendiğiniz bilgileri kullanarak basit ritimde, 8 ölçülük bir motif oluşturmaya
                çalışınız.
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40