Page 11 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12 (ORTAK)
P. 11
OLMAZ İLAÇ SİNE-İ SAD PAREME
Curcuna
Güfte: Namık Kemal
204
=
.
.
Ara nağme. . . . Segâh Şarkı . . . . . Beste: Hacı Arif Bey
.
.
.
.
3
. . . . . . . . . . . . . . . . . Ol maz i laç
KİTABIN TANITIMI 1. 2. Kas te di yor
6
sî ne i sad pâ re me pâ re me
tîr i mü jen câ nı ma câ nı ma
1.4. SABA MAKAMINDA ESERLER
9
Saba makamı dizisi, çargâh perdesindeki zirgüleli hicaz dizisine yerinde saba dörtlüsünün eklen-
mesiyle meydana gelir.
: Dügâh perdesidir.
Durağı Saz . . . . . Ça re bu lun maz bi li rim
Göz
Seyri : Çıkıcı veya çıkıcı-inicidir. le ri en son gi re cek
Güçlüsü : Çargâh perdesidir. Saba makamının 3. derecesidir.
Yedeni : Rast perdesidir.
12 TAMBURAMIN İNCE KIVRAK BELİ VAR
Türk aksağı Karcığar Şarkı
Donanımı: Si için koma bemolü, re için bakiye bemolü donanıma yazılır. Yapılan gerekli değişik-
likler eser içinde gösterilir. Beste: Sadettin Kaynak
rim
li
bi
ya re me Ça re bu lun Güfte: Refik Ahmet Sevengil
maz
= 160
nı ma
ka
Saba Makamı Dizileri Göz le ri en son gi re cek
Konuyla ilgili 15
.
.
.
.
.
etkinlik çalış- ya Ara nağme . . . . Gerdaniyede hicaz dörtlüsü . . . . . Bak . sa . ta . . bî
Çargâhta hicaz beşlisi
re
me
.
.
Saz
.
malarını içeren 4 ka nı ma Şer he de mem
bölümdür. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1
9 Saba dörtlüsü
. . . . . . . . Tan bu ra mın in ce
ETKİNLİK
13
Saba makamı dizisini notalarıyla okuduktan sonra sınıfla birlikte çalınız.
18
kıv rak be li var Saz . . . . kıv rak be li
re me
ban ı ci han ça ETKİNLİK Bak sa ta bî
16 ha li mi ca na nı ma Şer he de mem
Makamın genel özelliklerine dikkat ederek saba makamında bir seyir yazınız.
21
var Saz . . . . Sır ma sa ça ben zer i pek te li
20 ban ı ci han ça re me Saz . . . . .
ha li mi ca na nı ma
var Saz . . . . i pek te li var Saz . . . .
24
23
il
Ça re bu lun maz bi li rim ya re me
Bül bül gi bi söy ler şa kır di li
66
27
1
Ça re bu lun maz bi li rim ya re me SON
Okuma parça-
26
BESTECİLERİMİZİ TANIYALIM larını içeren
var Saz . . . . şa kır di li var Saz . . . .
NAYİ OSMAN DEDE (1652 ? – 1730) bölümdür.
İstanbul’un Vefa semtinde doğdu. Küçük yaştan itibaren Arapça, Farsça, musiki, edebiyat ve
29
tasavvuf dersleri aldı. Hat sanatı ile ilgilendi, sülüs ve nesih yazılarını öğrendi. Galata
Mevlevihâ-nesi Şeyhi Gavsi Dede’ye mürid oldu. Daha sonra da şeyhine damat ve dergâha
neyzenbaşı oldu. Şeyhinin ölümü üzerine Konya Çelebisi tarafından Galata Mevlevihânesi
a
sın
çağ la
Vur tel
ya nık
ya nık
le re
Şeyhliğine getirilerek burada Mesnevi okutmaya başladı. Hattat, şair, bestekâr ve neyzen olan,
zamanında ve hâlen “Kutb-i Nâyî” ünvanıyla anılan Osman Dede’nin en önemli eserlerinden biri
32
segâh makamıyla başlayıp otuz makam geçkisinden sonra Isfahan makamıyla biten
“Mîrâciyye”sidir. Günümüze kırk civarında eseri ulaşmıştır.
www.devletkorosu.com
man Saz . . . . çağ la sın a man Saz . . . .
35
2
Tan bu ram da de li gö nül ağ la sın a man Saz . .
39
ağ la sın a man Saz . . ağ la sın a man
Konuyla ilgili
görseller
2
Görsel 2: Ut ve kanun düeti
57
10