Page 124 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12 (ORTAK)
P. 124
88 b %
b
& b ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑
88 %
b
b
& b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
%
b
b
& b œ Œ Œ œ Œ Œ œ Œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
%
b
b
& b œ Œ Œ œ Œ Œ œ Œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
%
b
B b b œ Œ Œ œ Œ Œ œ Œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
%
? b Œ Œ Œ Œ Œ Œ
b b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ
BESTECİLERİMİZİ TANIYALIM
HACI ARİF BEY (1831-1885)
İstanbul’un Eyüp semtinde doğdu. İlkokuldayken sesinin güzelliği ile dikkatleri çekti ve ilahici
başı oldu. İlk musiki derslerini Eyyubî Mehmed Bey’den, hemen ardından da Zekâi Dede’den
aldı. Dede Efendi’nin öğrencisi oldu. Osmanlı sarayının müzik merkezi olan Mızıkayı Hümayuna
alındı ve Haşim Bey’in derslerine devam etti. Sarayda uzun yıllar önde gelen bir üstad olarak
itibar gördü. Kürdilihicazkâr makamını ve müsemmen usulünü terkip eden Arif Bey, Türk musi-
kisi tarihinin en önemli bestekârlarındandır. Türk müziğinde “Şarkı Dönemi”ni en kesin hatlarla
başlatan bestekâr olarak büyük bir iz bırakmıştır. Günümüze ulaşan eserleri üç yüz elliye yakındır.
www.devletkorosu.com
123