Page 24 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12 (ORTAK)
P. 24
OLMAZ İLAÇ SİNE-İ SAD PAREME
Beste: Hacı Arif Bey
Güfte: Namık Kemal
=
.
.
.
.
Ara
nağme. .
.
.
.
.
.
.
3
.
.
. . . . .
.
. .
. . .
Kas
te di yor
1.
2.
6
re me
pa
sad
i
pa
ne
re me
si
nı ma
ca
nı ma
ca
9
. . .)
rim
(Saz . .
re bu lun
li
gi
le ri en
Göz
cek
re
son
12
lun
rim
re
li
re me
maz bi
ya
Ça
le
ri
cek
nı ma
ka
Göz
re
en
son
15
Bak sa ta
bi
me
re
ya
(Saz .
ka
he de mem
Şer
ma
nı
1
18 Curcuna tir 204 i mü jen . . . . Ça Segâh Şarkı . bu . . .) . . maz bi Ol gi . maz i laç
ban ı ci han ça re me Bak sa ta bi
ha li mi ca na nı ma Şer he de mem
21
ban ı ci han ça re me (Saz . . . . .)
ha li mi ca na nı ma
24
Ça re bu lun maz bi li rim ya re me
27
Ça re bu lun maz bi li rim ya re me
SON
BESTECİLERİMİZİ TANIYALIM
NAYİ OSMAN DEDE (1652 – 1730)
İstanbul’un Vefa semtinde doğdu. Küçük yaştan itibaren Arapça, Farsça, musiki, edebiyat ve ta-
savvuf dersleri aldı. Hat sanatı ile ilgilendi, sülüs ve nesih yazılarını öğrendi. Galata Mevlevihânesi
Şeyhi Gavsi Dede’ye mürid oldu. Daha sonra da şeyhine damat ve dergâha neyzenbaşı oldu.
Şeyhinin ölümü üzerine Konya Çelebisi tarafından Galata Mevlevihânesi Şeyhliğine getirilerek
burada Mesnevi okutmaya başladı. Hattat, şair, bestekâr ve neyzen olan, zamanında ve hâlen
“Kutb-i Nâyî” ünvanıyla anılan Osman Dede’nin en önemli eserlerinden biri segâh makamıyla
başlayıp otuz makam geçkisinden sonra Isfahan makamıyla biten “Mîrâciyye”sidir. Günümüze
kırk civarında eseri ulaşmıştır.
www.devletkorosu.com
2
23