Page 70 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12 (ORTAK)
P. 70
SABA MEVLANA PEŞREVİ
Nim sofyan
=
80
3
7
11
15
18
23
27
1
32
36
40
Taksim ve Devam
44
48
53
58
63
2 Beste: Kemani Hamza
68
KARAR
71
Dostlarını daima vefa ile hatırla can! Arayan sen ol, bulan
sen; tanıyan sen ol, kucaklayan yine sen. Kula vefası olmayanın
Hakk’a vefası olmaz.
Mevlana
BESTECİLERİMİZİ TANIYALIM
MÜNİR NURETTİN SELÇUK (1899 – 1981)
İstanbul’da doğdu. Ethem Nuri Bey, Ahmed Irsoy, Ali Rifat Çağatay ve Bestenigâr Ziya Bey’in
öğrencisi oldu. İleriki yıllarda İstanbul Konservatuvarı adını alan Dârülelhana sınavla girdi. Şark
Musiki Cemiyetinin kurucuları arasında yer aldı. Osmanlı Dönemi’nde Muzıka-yı Hümâyun, Cum-
huriyet Dönemi’nde Riyâset-i Cumhur İncesaz Heyeti adını taşıyan kurumda hanende olarak ça-
lıştı. 1926’dan itibaren doldurduğu plaklarla Türk musikisinin ülke çapında yayılmasını sağladı.
1927’de Paris Konservatuvarında öğrenim gördü. Türk musikisi tarihinde ilk solo konseri veren
ses sanatçısıdır. Geleneksel okuyuş üslubuyla kendi anlayışını, olağanüstü hacim ve lezzetteki
sesiyle birleştirerek soylu bir icra tekniği geliştirdi. Gazel tarzına da farklı bir açılım kazandırdı.
Bestelediği 150’den fazla eserle İstanbul’la özdeşleşti. Eski tarz meşkten Fransa’daki Batı mü-
ziği eğitimine, Muzıka-yı Hümâyûndan Riyâset-i Cumhur İncesaz Heyetine, Dârülelhândan Türk
Musikisi Devlet Konservatuvarına, Fransız Tiyatrosundaki ilk solo konserinden Saray ve Şan si-
nemalarındaki konserlerine ve taş plaklarından TV ekranlarına kadar Osmanlıdan Cumhuriyet’e
uzanan bir kültür köprüsüydü. Adı, Türk musikisinde “milat” olarak değerlendirilen büyük musi-
kişinaslardandı.
www.devletkorosu.com
3
69