Page 70 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12 (ORTAK)
P. 70

SABA MEVLANA PEŞREVİ
              Nim sofyan
                     =
                        80
                                                                                         3
             7
             11
             15
             18
             23
            27
                                                           1
             32
            36
             40
                    Taksim ve Devam
             44
             48
             53
             58
             63
                                                           2                       Beste: Kemani Hamza
             68

                                                         KARAR
             71











                    Dostlarını  daima  vefa ile  hatırla  can! Arayan  sen ol,  bulan
                 sen; tanıyan sen ol, kucaklayan yine sen. Kula vefası olmayanın

                 Hakk’a vefası olmaz.

                                                                                          Mevlana








                                       BESTECİLERİMİZİ TANIYALIM



            MÜNİR NURETTİN SELÇUK (1899 – 1981)

            İstanbul’da doğdu. Ethem Nuri Bey, Ahmed Irsoy, Ali Rifat Çağatay ve Bestenigâr Ziya Bey’in
            öğrencisi oldu. İleriki yıllarda İstanbul Konservatuvarı adını alan Dârülelhana sınavla girdi. Şark
            Musiki Cemiyetinin kurucuları arasında yer aldı. Osmanlı Dönemi’nde Muzıka-yı Hümâyun, Cum-
            huriyet Dönemi’nde Riyâset-i Cumhur İncesaz Heyeti adını taşıyan kurumda hanende olarak ça-
            lıştı. 1926’dan itibaren doldurduğu plaklarla Türk musikisinin ülke çapında yayılmasını sağladı.
            1927’de Paris Konservatuvarında öğrenim gördü. Türk musikisi tarihinde ilk solo konseri veren
            ses sanatçısıdır. Geleneksel okuyuş üslubuyla kendi anlayışını, olağanüstü hacim ve lezzetteki
            sesiyle birleştirerek soylu bir icra tekniği geliştirdi. Gazel tarzına da farklı bir açılım kazandırdı.
            Bestelediği 150’den fazla eserle İstanbul’la özdeşleşti. Eski tarz meşkten Fransa’daki Batı mü-
            ziği eğitimine, Muzıka-yı Hümâyûndan Riyâset-i Cumhur İncesaz Heyetine, Dârülelhândan Türk
            Musikisi Devlet Konservatuvarına, Fransız Tiyatrosundaki ilk solo konserinden Saray ve Şan si-
            nemalarındaki konserlerine ve taş plaklarından TV ekranlarına kadar Osmanlıdan Cumhuriyet’e
            uzanan bir kültür köprüsüydü. Adı, Türk musikisinde “milat” olarak değerlendirilen büyük musi-
            kişinaslardandı.
                                                                                         www.devletkorosu.com


                                                           3

                                                                                                           69
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75