Page 144 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12
P. 144

ÇALGI TOPLULUKLARI - Türk Sanat Müziği


                                             PERFORMANS GÖREVİ

                                                                       ÇALGI TOPLULUKLARI (TSM)
                             İÇERİK DÜZEYİ                  Ünite Adı: Çeşitli Makamlarda Eser İcraları
                                                            Kazanım : Eseri topluluğun bir üyesi olarak çalar.

                       Sınıf Düzeyi              Beklenen Performans             Puanlama Yöntemi

                       Ortaöğretim                 Araştırma Yapma                Dereceli Puanlama
                        12. Sınıf                   Sunum Becerisi                    Anahtarı

             Sevgili Öğrenciler: Saba makamında kendi seviyenize göre belirlediğiniz bir eseri, grup oluşturarak
             sınıfta sunmanızı istiyorum.

                                Çalışmanı Yaparken Aşağıdaki Noktalara Dikkat Etmelisin
             •  Çalışman için İnternet, ansiklopedi, dergi vb. kaynaklardan yararlanabilirsin.
             •  Çalışmanı resim, fotoğraf vb. materyallerle destekleyebilirsin.
             •  Çalışmanın sonunda hangi kaynaklardan yararlandığını belirtmelisin.
             •  Bu çalışmayı aldıktan en geç 30 gün sonra teslim etmek zorundasın.


                                             Çalışmanın Değerlendirilmesi
                Çalışma “içerik (saba makamındaki eseri çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, toplama ve bir
             araya getirme), ilgi çekicilik (merak ve ilgi uyandırma), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde
             sunumu gerçekleştirme), zaman kullanımı (sunuyu verilen sürede tamamlama)” açısından değerlendi-
             rilecektir.
                                      DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

              Adı, Soyadı, Sınıfı, Numarası

                                                                                       Öğrenci    Görüş
                             Başlangıç           Kabul Edilir     Oldukça Başarılı Bir
              Ölçütler                                                                  Başarı     ve
                         Düzeyinde 1 Puan      Düzeyde 2 Puan       Düzeyde 3 Puan      Puanı    Öneriler


                            Saba makamında      Saba makamında        Saba makamında
               İçerik    belirlediği bir eseri düşük   belirlediği bir eseri   belirlediği bir eseri
              Düzeyi         düzeyde çaldı.     orta düzeyde çaldı.  ileri düzeyde çaldı.

                         Bilgilerin çok azına kendi  Bilgilerin çok azına kendi  Bilgilerin çok azına kendi
             Araştırma  çabasıyla ulaşmış, çok azını  çabasıyla ulaşmış, çok azını  çabasıyla ulaşmış, çok azını
               süreci    kendi çabasıyla toplamış  kendi çabasıyla toplamış  kendi çabasıyla toplamış
                          ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.
                                             Çalışma genellikle yalın ve  Çalışmanın tümü yalın ve
                           Çalışma karmaşık bir
               Sunu      anlatımla sunuldu, çok az  düzgün sunuldu, çalışmanın   düzgün sunuldu, tümü
              Becerisi    anlaşıldı ve az ilgi çekti.  çoğu anlaşıldı ve   anlaşıldı ve çalışma çok ilgi
                                                 biraz ilgi çekti.        çekti.

              Zamanı         Sunu 3-4 gün         Sunu 1-2 gün          Sunu tam
             Kullanma           geç                  geç                gününde
                              gerçekleşti.        gerçekleşti.         gerçekleşti.

               Öğretmenin Geri Bildirimi

               Değerlendirme: Bir öğrencinin alacağı toplam puan 12’dir. Her bir öğrencinin puanı 100 üzerinden
            hesaplanarak bulunur.

                                                                                                              143
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149