Page 294 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 294
7. ÜNİTE
KONTROL LİSTESİ
Adı ve Soyadı : ..................................................................... Sınıfı ve Numarası : .............................
YÖNERGE: Aşağıda, Türk Müziği Makamları IV ünitesinde yer alan “Nihavent Makamı” , “Segâh Makamı” ve “Nikriz
Makamı” başlıkları çerçevesinde dizi, etüt ve eser çalarken edindiğiniz bilgi ve becerileri değerlendirmek amacıyla bir
kontrol listesi verilmiştir. Kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenmeme duru-
muna göre yapılabilenler için “EVET”, yapılamayanlar için “HAYIR” sütununa (X) işareti koyunuz.
BECERİLER PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ EVET HAYIR
Çello ve Sağ elde, parmaklarını sıkıştırmadan rahat kullandı.
Fiziksel Beceriler Yayı Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken yayını doğru bir
Yayda Tutuş
Kullanma
şekilde kullandı.
Sol Eli
hızını dengeleyerek çaldı.
Kullanma Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken sağ ve sol elin
Doğru
Notalarla Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken doğru
Çalma notalarla çaldı.
Müziksel Beceriler Entonasyonla entonasyonla çaldı.
Doğru
Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken doğru
Çalma
Doğru
Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken doğru
Tartımlarla
tartımlarla çaldı.
Çalma
Tempoda Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken tempoda
Tutarlılık tutarlılık gösterdi.
Güçlü ve Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken güçlü ve
Yumuşak Bir yumuşak bir ton ile çalar.
Ton İle Çalma
Sunum Becerileri Müziksel Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken müziksel
İfadede Etkili
ifadeleri etkili çalar.
Çalma
Bütünlüğü
Bozmadan Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken bütünlüğü
Çalma bozmadan çalar.
Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.
292 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12