Page 294 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 294

7. ÜNİTE


               KONTROL LİSTESİ

               Adı ve Soyadı      : .....................................................................  Sınıfı  ve Numarası       : .............................

               YÖNERGE: Aşağıda, Türk Müziği Makamları IV ünitesinde yer alan “Nihavent Makamı” ,  “Segâh Makamı”   ve “Nikriz
            Makamı” başlıkları çerçevesinde dizi, etüt ve eser çalarken edindiğiniz bilgi ve becerileri değerlendirmek amacıyla bir
            kontrol listesi verilmiştir. Kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenmeme duru-
            muna göre yapılabilenler için “EVET”, yapılamayanlar için “HAYIR” sütununa (X) işareti koyunuz.


                BECERİLER                           PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ                        EVET  HAYIR
                 Çello ve    Sağ elde, parmaklarını sıkıştırmadan rahat kullandı.
               Fiziksel Beceriler  Yayı   Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken  yayını doğru bir
                 Yayda Tutuş

                 Kullanma
                             şekilde kullandı.
                 Sol Eli
                             hızını dengeleyerek çaldı.
                 Kullanma    Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken sağ ve sol elin
                 Doğru
                 Notalarla   Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken doğru
                 Çalma      notalarla çaldı.
               Müziksel Beceriler  Entonasyonla   entonasyonla çaldı.
                 Doğru
                            Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken doğru
                 Çalma

                 Doğru
                            Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken doğru
                 Tartımlarla
                            tartımlarla çaldı.
                 Çalma
                 Tempoda     Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken tempoda
                 Tutarlılık  tutarlılık gösterdi.
                 Güçlü ve    Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken güçlü ve
                 Yumuşak Bir   yumuşak bir ton ile çalar.
                 Ton İle Çalma
               Sunum Becerileri  Müziksel   Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken müziksel

                 İfadede Etkili
                             ifadeleri etkili çalar.
                 Çalma
                 Bütünlüğü
                 Bozmadan    Klasik Batı müziği, Türk müziği ve popüler müzik eserlerini seslendirirken bütünlüğü
                 Çalma       bozmadan çalar.

            Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
            ...............................................................................................................................................................................................
            ...............................................................................................................................................................................................
            ...............................................................................................................................................................................................
            ...............................................................................................................................................................................................
            ...............................................................................................................................................................................................
            ...............................................................................................................................................................................................





            NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
            me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
            NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.




        292 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299