Page 108 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 108
SOR : Müzik alanında size yön veren ve etkileyen kişiler kimlerdir
Ş. K TL ER: Sevgili hocalarım Saki Şarıl ve erner Tripp bana ilk yön veren kişilerdir. Ayrıca J. P. ampall
( enbol) f üt ustaları arasında beni en çok etkileyen f ütçüdür. Bir de birlikte konser verdiğimiz, en iyi Mozart
yorumcusu unvanına sahip şef Sir Charles Mackerras’ın (Sör Çarlz Makeras) çok iyi bildiği ve yüzlerce kez
çaldığı eserlerde bile uyguladığı çalışma disiplinini unutamam.
SOR : Flüt çalışırken kullandığınız metot ve teknikler nelerdir
Ş. K TL ER: Flüt müfredat nda bulunan çalışmalara ilave olarak kendi gelişt rdiğim teknik çalışmalarım
var. Her müzisyen kendini çok iyi tanımalı, gelişt rmesi gereken yönlerini tespit etmeli ve o yönde çalışma-
lar yapmalıdır.
SOR : Flüt e kullanılan ekoller hakkında bizi bilgilendirir misiniz Sizin tercih et ğiniz ekol nedir
Ş. K TL ER: Bu konuda ben kendi ekolümü yarat ğımı söyleyebilirim.
SOR : Flüt öğrencilerinin ısınma, etüt ve egzersiz teknik sıralaması nasıl olmalıdır
Ş. K TL ER: Önce ısınma, sonra egzersiz ve daha sonra etüt çalışmaları yapmalıdırlar.
SOR : İyi bir f üt sanatçısı olmak için günde kaç saat çalışmak gerekir
Ş. K TL ER: Bu kişiden kişiye ve çalışılan eserlere göre değişkenlik gösteren bir süredir. Ancak kondis-
yonu üst düzeyde tutmak için günde en az 5 saat n gerekt ğini söyleyebilirim. Özellikle CD kaydı yapt ğım
günlerde benim f üt çalma sürem günde 10 saat bulmaktadır.
SOR : Çalışma ve çalışkanlık konusunda bize neler söyleyebilirsiniz
Ş. K TL ER: İyi bir f ütçü olabilmek için kabiliyet olan kişinin çok disiplinli bir eğit mden geçmesi ve
çok çalışması gerekmektedir. Tabii ki bu çalışmayı doğru bir sistem içinde yapmalıdır. Bu seviyeye ulaşma
zamanı kişiden kişiye değişir.
Ben işini çok ciddiye alan ve mükemmele ulaşmaya çalışan biriyim. Hayalimdeki müziğin, seslerin peşin-
de olduğum için bazen birlikte müzik yapt ğım arkadaşlarımın “Tamam harika oldu.” dedikleri noktada bile
daha güzel bir müziğe ulaşmak için çalışmaya devam ediyorum. Bu arada hayalimdeki müzik de sürekli zen-
ginleşerek gelişiyor, dolayısıyla ben de müzik hayat m boyunca onun peşinden koşmaya devam edeceğim.
Flüt çalmak ruhsal olduğu kadar vücut disiplini de gerekt rir. Benim de sporcular gibi adalelerimi belli
sürelerle her gün çalışt rmam gerekiyor. Formdan düşmemek için bu hareketlerin her gün tekrarlanması
şart r. Bu hareketleri, kısa süreli de olsa, aksat ğınız zaman fark hemen anlaşılır. ücut devamlı yapt ğınız
hareketlere cevap vererek gelişir. Bu da yorumdaki hareket kabiliyet nize, zenginliğe fayda sağlar.
Tabii ilerleme sağlamak için bu çalışma disiplininizi, formu korumak ve gelişt rmek üzerine kurmanız
gerekmektedir. Kendi zayıf noktanızı en iyi siz bilirsiniz ve bu noktalarınız için herkes kendine göre çalışma
st li gelişt rmelidir.
“Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi” bir başucu eseri olarak çok güzel mesajlar içermektedir. Tabii ki esas
olan Allah vergisi bir kabiliyete sahip olmak ve çok hem de pek çok çalışmakt r. Eğer uluslararası bir kari-
yer yapılacaksa Türkiye gibi bir ülkenin temsilcisi olmanın get rdiği sorumluluğu, kişinin hiçbir hareket nde
unutmaması lazımdır.
SOR : Flüt alanında yapt ğınız kariyer çalışmaları ve aldığınız ödüllerden bahseder misiniz
Ş. K TL ER: Türk kültürüne yapt ğım hizmetler ve Türkiye’nin uluslararası tanıt mına yapt ğım
katkılardan dolayı “Cumhurbaşkanlığı Kültür Sanat Büyük Ödülü”nü, bu ödülün ilk ihdas edildiği sene ben
107
Flüt 1
Flüt 12. Sınıf2. Sınıf 107