Page 68 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 68
4.1. FLÜTTE UYGULAMA VE SERGILEME DAĞARCIĞI
Eğitsel amaç ve işlevle kullanılan müziğe eğitim müziği denir. Her müzik türünün kendine özgü bir
eğitim müziği vardır. Eğitim müziği farklı tür müziklerden belli ilke ve ölçütlere göre seçilen akademik ve
popüler eserlerden oluşur. Eğitim müziğini oluşturan ürün ya da eserlerin tümüne birden “eğitim müziği
dağarı/dağarcığı” denir. Genel eğitim müziği dağarını/dağarcığını oluşturmak ve geliştirmek, yıl boyunca
yapılan çalışmaların ve tekniklerin düzenli bir şekilde icrasıyla mümkündür. Çok dikkatli, sabırlı ve özenli
çalışma gerektirir. Eşlikli eser seslendirmek ise birlikte uyum içinde çalmanızı, bir bütünün parçası olmanızı
ve yapılan müziğin zenginleşerek anlam kazanmasını sağlar.
Kendi seviyenize uygun, hoşlandığınız ve seslendirmekten zevk aldığınız eserlerle bir repertuvar oluş-
turarak bunları çeşitli etkinliklerde solo veya eşlikli olarak sunabilirsiniz.
4.1.1. Solo Eserler
Allegro vivace q = 144 . Ernesto Köhler
> œ œ œ œ œ # œ œ > > œ œ œ
œ
œ œ
œ #
œ #
6 # œ ‰ œ œ œ œ n œ j œ œ
1 & 8 œ # œ œ œ
p f > p
œ # . œ
.
6 œ œ # œ œ # œ # œ œ œ > œ œ œ œ œ # œ
œ œ
œ #
& ‰ œ œ œ # œ # ‰ œ # ‰
>
f p
œ # .
11 , > œ œ œ œ
> œ œ œ œ œ # œ # œ # œ
œ œ œ
œ #
& œ # œ n œ œ # œ œ œ j œ # ‰ œ œ
f p f
œ œ œ œ
16 œ # œ #
œ œ œ œ œ œ
.
.
& œ # œ # ‰ œ œ œ # œ ‰ œ œ œ œ ‰
> œ # œ #
f p f p
>
21 œ# œ œ > > œ # œ > œ œ > œ œ
œ
œ
œ #
œ #
& œ # œ œ œ # œ # œ œ œ œ # œ ‰ œ œ œ # œ
œ #
f > > f >
>
, œ œ œ # œ #
26 > œ > œ œ œ œ > œ
œ œ
œ œ œ # œ œ œ œ œ # œ # œ # œ œ #
œ #
œ #
& œ œ œ
œ #
>
f f
31 > œ œ # œ œ# œ # œ œ# œ
œ œ œ # œ # œ œ œ # ‰ ‰ œ œ œ# œ ‰
& œ œ # œ # œ œ
>
66 mf p mf p

