Page 63 - ÇALGI EĞİTİMİ KANUN 12
P. 63
BİLGİ DAĞARCIĞI
Terennüm, asıl güftenin dışında eseri süslemek amacıyla besteci tarafından eklenen usulle ilgili hece
veya söz gruplarıdır. Terennümler müzik türlerinin oluşmasında ve ayrılmasında önemli bir yere sahiptir.
İki tür terennüm vardır.
1. Ritmik Terennüm: Tek başına anlamı olmayan ancak bir araya geldiklerinde usulle yakından ilgili bir
gidiş gösteren hece gruplarıdır. “yel lel li”, “ten nen ni”, “tene na”, “tadir ney”, “na te ne dir ney’’ vb.
2. Sözlü Terennüm: Besteci tarafından esere eklenen ve tek başına anlamı olan sözlerdir. “Kurbanın
olam.”, “ Hey canım!”, “Hey mirim!”, “A canım!”, “A sultanım!”, “Mihribanım.” vb.
Nihavent Kâr
4
usulu: hafif Ey Çerh-i Sitemger Dil-i Nâlâna Dokunma
NİHANEND KAR
BESTE: HACI FAİK BEY
Usulü: Hafif Güfte: Aşık Ömer
Beste: Hacı Faik Bey
q=80
3 32 Ï ú Ï Ï Ï . Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& 3 4 . Ï J ä J Ï Ï Ï Ï Ï
TA NA Dİ Rİ NA DİR DİR TEN NA
5 3 Ï Ï 8 Ï Ï
& 3 Ï Î Ï Ï ú Ï Ï Ï 8 Ï ú Ï Î
DE RE DİL Lİ TEN
9
3 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& 3 Ï Î Ï Ï Ï
J
TEN TEN TEN TEN Dİ Rİ
13
3 j Ï Ï Ï Ï Ï ú
& 3 ú Ï Ï . Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï ú Ï Ï
NA DE RE DİL Lİ TEN (SAZ)
17 3 % Ï 8 Ï Ï
& 3 . Ï Ï ú Ï . Ï Ï Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï 8 ú
J
J
J
E Yİ ÇER Hİ Sİ TEM GER Dİ Lİ NA
21 3 j . Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï 8 Ï
& 3 . Ï Ï Ï Ï J Ï Ï Ï 8 Ï ú Ï Î
LA NA DO KUN MAZ
25 Ï Ï
3 . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï
& 3 J Ï Ï Ï
Hİ Cİ RA LE Mİ Dİ Rİ İT Dİ Ğİ ME Fİ
29 3 Ï
& 3 ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú
GA NE DO KUN MA (SAZ)
33 3 Ï
& 3 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Î Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
YÂ Rİ YÂR YÂR
62