Page 30 - ÇALGI EĞİTİMİ YAYLI SAZLAR ( KARADENİZ KEMENÇESİ) 12
P. 30
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 4.2.2. Fa Notasının İkinci Parmakla Basılması
Karadeniz Kemençesi icracılarının icra esnasındaki parmak baskı hareketlerini gözlemle- 3. ETKİNLİK
yip izlenimlerinizi öğretmeninizle ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
4.1. KARADENİZ KEMENÇESİNDE PARMAKLARIN KONUMLANDIRILMASI
4.1.1. Parmak Numaraları 3 ve 4 numaralı etütleri “fa” notasına ikinci parmakla basacak şekilde çalınız.
3
Karadeniz kemençesinin sapını tutan elde işaret parmağı, orta parmak, yüzük
2
1 3 parmağı ve serçe parmak sırasıyla birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü olacak şekilde
4 numaralandırılır.
Görsel 4.1
Parmak numaraları
4.1.2. Parmakların Karadeniz Kemençesi Sapındaki Konumu
Parmakları Karadeniz kemençesi sapında konumlandırırken el aşağı veya
yukarı kaydırılmamalı, başparmak ve işaret parmağı arasında kalan “U” şeklindeki
boğumun sapa temas şekli bozulmamalıdır. Birinci parmağın sap üzerindeki konumu 4
dik olmalıdır. Bu konum diğer parmakların da konumunu belirler. Görsel 4.2
Karadeniz kemençesi sapında
4.1.3. Parmakların Karadeniz Kemençesi Sapında Konumlandırılması parmakların konumu
Parmaklar Karadeniz kemençesinin sapında konumlandırılırken çalgının tutuluş şeklinin bozulmamasına
dikkat edilmelidir.Parmakların fazla kasılması veya kapalı olması icranın zorlaşmasına sebep olacaktır.
1. ETKİNLİK
Karadeniz kemençesi sapında parmak konumlandırma çalışmaları yapınız. Yapacağınız
çalışmalarda parmakların gergin ve kapalı olmadan rahat hareket etmesine dikkat ediniz. 4.2.3. Sol Notasının Üçüncü Parmakla Basılması
4.2. BİRİNCİ TELDE ÇALIŞMALAR
4.2.1. Mi notasının Birinci Parmakla Basılması
4. ETKİNLİK
2. ETKİNLİK
5 ve 6 numaralı etütleri “sol” notasına üçüncü parmakla basacak şekilde çalınız.
5
1 ve 2 numaralı etütleri “mi” notasına birinci parmakla basacak şekilde çalınız.
1
6
2
28 29