Page 42 - ÇALGI EĞİTİMİ YAYLI SAZLAR ( KARADENİZ KEMENÇESİ) 12
P. 42

5.1.2. Çift Sesli Yazılmış Etütler   5.2. TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARINDAN ÖRNEK ESERLER
                 5.2.1. Karadeniz Yöresinden Sözlü ve Sözsüz Eser Örnekleri
 2. ETKİNLİK

                                3. ETKİNLİK
 Çift sesli yazılmış 5, 6 ve 7 numaralı etütleri çalınız.

 5                        Karadeniz yöresine ait, 8’den 36’ya kadar numaralandırılmış sözlü ve sözsüz eser
 Düzenleyen: Komisyon
                       örneklerini çalınız.

                 8
                                              Gine Yeşerdi Fındık Dalları

                                                                                          Yöre: Ordu
                                                                                   Derleyen: Sadettin Gürhan





 6
 Düzenleyen: Komisyon
















 7  Düzenleyen: Komisyon  9
                                              Oy Kemençe Kemençe
                                                                                            Yöre: Ordu
                                                                                     Derleyen: Ahmet Yamacı




















 BİLGİ NOTU


 Karadeniz kemençesi icrasında çift sesli çalım ve duyum, yöre müziğinin yansıtılmasında oldukça önemlidir.
 •  Yayı iki tele birden sürterek çalmak,
 •  Bir telle dem tutup diğer telle ezgiyi çalarak tek sesli bir ezgiyi iki sesli hâle getirmek,
 •  İki tele aynı anda parmak baskısı uygulamak
 kemençe icrasının en önemli özelliklerindendir. Bu şekilde yapılan icralarda genellikle 4, 5, 6, 7 ve 8’li aralıklarla
 aynı anda duyum sağlanır.


 40                                                        41
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47