Page 42 - ÇALGI EĞİTİMİ YAYLI SAZLAR ( KARADENİZ KEMENÇESİ) 12
P. 42
5.1.2. Çift Sesli Yazılmış Etütler 5.2. TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARINDAN ÖRNEK ESERLER
5.2.1. Karadeniz Yöresinden Sözlü ve Sözsüz Eser Örnekleri
2. ETKİNLİK
3. ETKİNLİK
Çift sesli yazılmış 5, 6 ve 7 numaralı etütleri çalınız.
5 Karadeniz yöresine ait, 8’den 36’ya kadar numaralandırılmış sözlü ve sözsüz eser
Düzenleyen: Komisyon
örneklerini çalınız.
8
Gine Yeşerdi Fındık Dalları
Yöre: Ordu
Derleyen: Sadettin Gürhan
6
Düzenleyen: Komisyon
7 Düzenleyen: Komisyon 9
Oy Kemençe Kemençe
Yöre: Ordu
Derleyen: Ahmet Yamacı
BİLGİ NOTU
Karadeniz kemençesi icrasında çift sesli çalım ve duyum, yöre müziğinin yansıtılmasında oldukça önemlidir.
• Yayı iki tele birden sürterek çalmak,
• Bir telle dem tutup diğer telle ezgiyi çalarak tek sesli bir ezgiyi iki sesli hâle getirmek,
• İki tele aynı anda parmak baskısı uygulamak
kemençe icrasının en önemli özelliklerindendir. Bu şekilde yapılan icralarda genellikle 4, 5, 6, 7 ve 8’li aralıklarla
aynı anda duyum sağlanır.
40 41