Page 64 - ÇALGI EĞİTİMİ YAYLI SAZLAR ( KARADENİZ KEMENÇESİ) 12
P. 64
35
*Koyunum Kuzuladı
OKUMA METNİ
Yöre: Giresun-Görele
Derleyen: Hüseyin Akpınar
SELİM CİHANOĞLU
1968’de Akçaabat’ta doğdu. İlkokul, ortaokul ve lise öğrenimini bura-
da tamamladı. 1993’te İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet
Konservatuvarı Türk Halk Oyunları bölümünden mezun oldu. Yüksek
lisans öğrenimini aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sa-
natlar Ana Sanat Dalı Musiki Sanat Dalı Türk Halk Oyunları bölümünü
1995’te birincilikle bitirdi.
Nota ile kemençe öğretmek için Doğu Karadenizliler Kültür ve Yar-
dımlaşma Derneği bünyesinde bu alanda Türkiye’deki ilk kursu açtı.
“Kemençe Metodu” adlı eseri bu alandaki ilk ve hâlen tek kitaptır. Selim Görsel 5.1
*TRT Radyo Programından notaya alınmıştır. Cihanoğlu Karadeniz Kemençesi ile ilgili yaptığı çalışmalar neticesinde Selim Cihanoğlu
folklar alanında birçok ödülün sahibidir.
Karadeniz kemençesini çalmak isteyen öğrencilere Selim Cihanoğlu’nun tavsiyesi şunlardır:
36 ‘’Sevgili öğrenciler, öncelikle kemençeyi çok sevmeli ve mahallî sanatçıları çok dinlemelisiniz. Yöre-
Kemençemun Telleri sel kültür değerlerine sahip çıkmalı, bunlardan taviz vermemelisiniz. Türk toplumunun kültür mirasından
olan Karadeniz kemençesinin uluslararası alanda tanıtımını yapabilmeniz için gayretle çalışmalı ve bir
Türk çalgısı olan bu enstrümanı çok iyi tanıyıp ona hâkim olmalısınız. Çalışmaların sağlıklı ve verimli
Yöre: Trabzon-Maçka olabilmesi için genel müzik bilgisine, nota sesiyle solfej yapabilme becerisine sahip olmalı, kemen-
Derleyen: Cemile Cevher
çenin ve yayın tutuluşuna dikkat etmelisiniz. Çalışmalarınızı ayna önünde yaparak enstrümana olan
hâkimiyetinizi gözlemlemelisiniz. Her gün düzenli olarak çalışmalı, zamanı iyi kullanmalı ve çalışma
disiplininizden ödün vermemelisiniz. Sorumluluk bilincinizin ve kendinize güveninizin gelişmesi için grup
çalışması yapmalı ve bu çalışmalarda fedakârca davranmalısınız.”
Selim Cihanoğlu-Komisyon
62 63