Page 74 - ÇALGI EĞİTİMİ YAYLI SAZLAR ( KARADENİZ KEMENÇESİ) 12
P. 74

PERFORMANS   GÖREVİ                         DERECELİ  PUANLAMA ANAHTARI
               Adı Soyadı:                                                                  Numarası:
 İçerik Düzeyi  Sınıf Düzeyi  Beklenen Performans  Puanlama Yöntemi
                             Başlangıç          Kabul Edilebilir    Oldukça Başarılı   Başarı   Görüşler ve
 ÇALGI EĞİTİMİ  Ortaöğretim 12. Sınıf  • İcra  etme (yorumlama)  Dereceli Puanlama   Ölçütler  Düzeyinde   (2 puan)  (3 puan)  Puanı  Öneriler
 YAYLI SAZLAR  • Araştırma yapma  Anahtarı  (1 puan)
 Ünite Adı:   • Sahne ve performans   Belirlenen eserleri  Belirlenen eserleri orta  Belirlenen eserleri
  Teknik Etüt ve Eser      becerisi  İçerik  düşük düzeyde   düzeyde çaldı.  ileri düzeyde çaldı.
 Uygulamaları  • Zaman yönetimi  çaldı.
 Kazanım:   • İş birliği
    Karadeniz karşılaması   • İletişim  Bilgilerin çok azı-  Bilgilerin çoğuna kendi  Bilgilerin tamamına
 türünde eserler çalar.   na kendi çabasıyla  çabasıyla ulaştı ve   kendi çabasıyla
    Horon türünde eserler   Araştırma   ulaştı ve çok azını  çoğunu bir  ulaştı ve tamamını
 çalar.         Süreci    bir araya getirdi.  araya getirdi.      bir araya getirdi.

 Sevgili Öğrenciler,
                          Çalışma; karma-   Çalışma; genellikle   Çalışma; yalın ve
       Gelenek, kendi devamlılığını sürdürebilecek bireyleri müzik yoluyla da yetiştirir. Müzik, folklorik özelliklerin   şık bir anlatımla   yalın ve düzgün bir an-  düzgün bir anlatım-
 kuşaklar arası geçişinde kültürel bir köprüdür. Bu bağlamda beşinci ünitenin hazırlık çalışmasında verilen    Sunu   sunuldu, çok az   latımla sunuldu, büyük  la sunuldu, anlaşıldı
 karşılama ve horon  türünden seçtiğiniz eserleri sınıf arkadaşlarınızla bir grup kurarak icra ediniz.  Bahsedilen   Becerisi  anlaşıldı, az ilgi   oranda anlaşıldı, genel  ve çok ilgi çekti.
 köprünün bir ayağı olma bilincini bu etkinlik yoluyla hissedeceksiniz. Gelecekle bağ kurma, geleneğinize değer   çekti.  olarak ilgi çekti.
 katma, aidiyet duygusu gibi  kazanımlarınız, güven duygunuzu ve işinizden duyduğunuz hazzı artıracaktır.
                          Sunu 3-4 gün geç  Sunu 1-2 gün geç ger-  Sunu gününde
               Zamanı     gerçekleşti.      çekleşti.             gerçekleşti.
              Kullanma


                          Performans es-    Performans esnasında  Performans esna-
              Sahne ve
 Çalışma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:  Performans   nasında sadece   birkaç eserde uyum   sında tüm eserlerde
 • Eserlerin tespit edilmesi sırasında arkadaşlarının görüş ve önerilerini dikkate alıp onlarla fikir birliği yapar.  Becerisi  bir eserde uyum   sağladı.  uyum sağladı.
 • Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde yapılmasına dikkat eder.  sağladı.
 • Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
 • Çalışmalar esnasında iş birliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
 • Çalışma süresince arkadaşlarını cesaretlendirir, kırıcı olmaz.
 • Çalışmalarda yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla saygı,
   doğruluk, dürüstlük ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
 • Mayıs ayının son haftasına kadar çalışmanın sunumunu gerçekleştirir.

 Çalışmanın Değerlendirilmesi
 Çalışma; içerik (teknik etüt ve eser uygulamaları), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi bir araya getirme),
 sunu becerisi (sunumu zamanında, açıklayıcı bir dilde gerçekleştirme), zamanı kullanma (sunuyu verilen
 sürede  tamamlama)  sahne  ve  performans  becerisi  (sahne  ve  oturma  düzeni,  kılık  kıyafet  birlikteliğini
 ayarlama, belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme) ölçütleri dikkate alınarak değerlendirilecektir.
















 72                                                        73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79