Page 74 - ÇALGI EĞİTİMİ YAYLI SAZLAR ( KARADENİZ KEMENÇESİ) 12
P. 74
PERFORMANS GÖREVİ DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Adı Soyadı: Numarası:
İçerik Düzeyi Sınıf Düzeyi Beklenen Performans Puanlama Yöntemi
Başlangıç Kabul Edilebilir Oldukça Başarılı Başarı Görüşler ve
ÇALGI EĞİTİMİ Ortaöğretim 12. Sınıf • İcra etme (yorumlama) Dereceli Puanlama Ölçütler Düzeyinde (2 puan) (3 puan) Puanı Öneriler
YAYLI SAZLAR • Araştırma yapma Anahtarı (1 puan)
Ünite Adı: • Sahne ve performans Belirlenen eserleri Belirlenen eserleri orta Belirlenen eserleri
Teknik Etüt ve Eser becerisi İçerik düşük düzeyde düzeyde çaldı. ileri düzeyde çaldı.
Uygulamaları • Zaman yönetimi çaldı.
Kazanım: • İş birliği
Karadeniz karşılaması • İletişim Bilgilerin çok azı- Bilgilerin çoğuna kendi Bilgilerin tamamına
türünde eserler çalar. na kendi çabasıyla çabasıyla ulaştı ve kendi çabasıyla
Horon türünde eserler Araştırma ulaştı ve çok azını çoğunu bir ulaştı ve tamamını
çalar. Süreci bir araya getirdi. araya getirdi. bir araya getirdi.
Sevgili Öğrenciler,
Çalışma; karma- Çalışma; genellikle Çalışma; yalın ve
Gelenek, kendi devamlılığını sürdürebilecek bireyleri müzik yoluyla da yetiştirir. Müzik, folklorik özelliklerin şık bir anlatımla yalın ve düzgün bir an- düzgün bir anlatım-
kuşaklar arası geçişinde kültürel bir köprüdür. Bu bağlamda beşinci ünitenin hazırlık çalışmasında verilen Sunu sunuldu, çok az latımla sunuldu, büyük la sunuldu, anlaşıldı
karşılama ve horon türünden seçtiğiniz eserleri sınıf arkadaşlarınızla bir grup kurarak icra ediniz. Bahsedilen Becerisi anlaşıldı, az ilgi oranda anlaşıldı, genel ve çok ilgi çekti.
köprünün bir ayağı olma bilincini bu etkinlik yoluyla hissedeceksiniz. Gelecekle bağ kurma, geleneğinize değer çekti. olarak ilgi çekti.
katma, aidiyet duygusu gibi kazanımlarınız, güven duygunuzu ve işinizden duyduğunuz hazzı artıracaktır.
Sunu 3-4 gün geç Sunu 1-2 gün geç ger- Sunu gününde
Zamanı gerçekleşti. çekleşti. gerçekleşti.
Kullanma
Performans es- Performans esnasında Performans esna-
Sahne ve
Çalışma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar: Performans nasında sadece birkaç eserde uyum sında tüm eserlerde
• Eserlerin tespit edilmesi sırasında arkadaşlarının görüş ve önerilerini dikkate alıp onlarla fikir birliği yapar. Becerisi bir eserde uyum sağladı. uyum sağladı.
• Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde yapılmasına dikkat eder. sağladı.
• Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
• Çalışmalar esnasında iş birliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
• Çalışma süresince arkadaşlarını cesaretlendirir, kırıcı olmaz.
• Çalışmalarda yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla saygı,
doğruluk, dürüstlük ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
• Mayıs ayının son haftasına kadar çalışmanın sunumunu gerçekleştirir.
Çalışmanın Değerlendirilmesi
Çalışma; içerik (teknik etüt ve eser uygulamaları), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi bir araya getirme),
sunu becerisi (sunumu zamanında, açıklayıcı bir dilde gerçekleştirme), zamanı kullanma (sunuyu verilen
sürede tamamlama) sahne ve performans becerisi (sahne ve oturma düzeni, kılık kıyafet birlikteliğini
ayarlama, belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme) ölçütleri dikkate alınarak değerlendirilecektir.
72 73