Page 150 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 150
Ünitey
Üniteye Başlarkene Başlarken
I IV. konumda oluşan dağarcığın teknik becerilerin gelişimi için yararları neler olabilir? V. konumda oluşan dağarcığın teknik becerilerin gelişimi için yararları neler olabilir?
Arkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz.rkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz.
A
6.1. Eşlikli Çalma
6.1.1. Eşlikli eser çalmanın keman çalmadaki beceri ve müzikaliteye olan katkısı
Eşlikli eser çalma; entonasyon, eş güdümlü çalma becerisi ve ton duygusunun gelişimine
katkıda bulunur. Eşlikli çalarken partiler incelenir, dinlenir ve yeni öğrenilen teknikler uygulanarak
müzikalitenin artırılması sağlanır. Nota okuma ve dinleme çalışmaları ile çalma becerileri geliştirilir.
Eşlikli çalma, çalışmaların bir plan dâhilinde ve iş birliği içinde yürütülmesine imkân verir. Bireysel
veya grup olarak çalışılan eserlerin sergilenmesi de öğrencilerin güdülenmesi ve öğretim ortamının
zenginleşmesi için oldukça önemlidir.
6.1.2. Eşlikli I ve IV. Konumlar Arası Geçişli Etütler Çalma
I, II, III ve IV. konumlarda eşlikli etütler çalma; müziksel anlatımın ve teknik becerilerin
gelişimine katkıda bulunur. Bunun için öğrenilen tüm tekniklerin çalışılan etütlerde uygulanmasına
özen gösterilmelidir.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen etütleri eşlikli olarak uyumlu bir şekilde müzikal yeterliliğe ulaşıncaya kadar
çalınız.
ETÜT
Allegretto con moto Carl Albert Löschhorn
≥ (Karl Albert Löşhorn)
œ 4 œ 2 4 Düzenleme: Maia Bang
1
# # # 6 œ œ œ j œ œ œ œ œ œ j œ œ œ œ œ œ
3
Öğrenci & 8 œ œ œ
F
# # 6 4
j
Öğretmen & # 8 œ œ j œ œ œ j œ j œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ
œ
-
-
-
- œ - - œ œ - - œ œ
1
4
1 4 # # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ j œ œ œ œ 3 j
1
& # œ œ œ œ œ
f 1
# # j œ œ j - j 2 j
œ
& # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
-
œ œ
œ
œ
œ
-
- -
-
-
-
j 2 œ œ
1
7 2 œ œ œ œ œ œ 4 œ
# # œ œ œ # 4 œ œ œ œ œ œ ≥ œ
1
œ
& # œ ‰ ‰
p 3
2 3 2 4 2 4
# # 1 1 4 œ 1 œ
148 # 6. ÜNİTE . œ . œ . œ œ ‰ œ j œ j œ j œ j
œ
œ
&
œ
- -
-
-
. œ . œ . œ œ œ œ - - - œ
j œ œ œ
4
11 ≥ œ œ œ œ œ œ œ œ œ# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
# # # 1 œ œ J
&
F
# # œ œ
œ
& # œ j œ j œ j œ j . œ . œ . œ . œ
- œ œ œ - œ . œ # . œ . œ . œ
- -
- -
- œ
-

