Page 164 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 164
Uygulama Değerlendirme
Aşağıda verilen eserlerden çalabildiklerinizi tabloya işaretleyiniz. Tamamlayamadığınız ölçüleri
tablodaki ilgili sütuna yazarak öğretmeninizle değerlendiriniz.
Eser Adı Tamamlandı Tamamlanamayan Ölçüler
Wiegenlied
Vaterlandlied
Sonatina
Second Melody
6.2. I, II, III ve IV. Konumda Tonal-Makamsal ve Popüler Müzik Uygulama
Dağarcığı
6.2.1. I, II, III ve IV. Konumda Kalarak Tonal Eserler Çalma
I, II, III ve IV. konumlarda düzeye uygun etüt ve eserlerden dağarcık oluşturmak ve bunları ser-
gilemek gerekir. Makamsal, tonal ve popüler eserlerden dağarcık oluşturmak ve oluşturulan dağar-
cıkları yıl içi ve yıl sonunda düzenlenen etkinliklerde sergilemek hem öz güven ve sahne deneyimi
kazandıracak hem de öğrenilen teknikleri müziksel anlatımla birleştirmek, pekiştirmek, geliştirmek
ve yetkinleştirmek için faydalı olacaktır. Eser tekrarları, aynı zamanda tonalite ve makamları daha
iyi tanımayı ve öğrenilenlerin kalıcı olmasını sağlar. Bu yüzden dağarcık oluştururken farklı müzik
türlerinden ve farklı kültürlerden yararlanmak gerekir.
Ders İçi Çalışma
Terug Naar Huis (Teruh Nar Hays), Ninni, Hungarian Song (Hangeriyın Song), Nina (Nina) ve
Study (Stadi) adlı eserleri müzikal yeterliliğe ulaşıncaya kadar çalınız.
TERUG NAAR HUIS
Andantino 1 Mathieu Crickboom
4
1 4
Keman I
1
Keman II
1 3 1
3
5
1
0
10
162 6. ÜNİTE
15
©

