Page 164 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 164

Uygulama Değerlendirme

                Aşağıda verilen eserlerden çalabildiklerinizi tabloya işaretleyiniz. Tamamlayamadığınız ölçüleri
             tablodaki ilgili sütuna yazarak öğretmeninizle değerlendiriniz.

                               Eser Adı                     Tamamlandı        Tamamlanamayan Ölçüler
                              Wiegenlied
                             Vaterlandlied
                               Sonatina
                            Second Melody





                 6.2. I, II, III ve IV. Konumda Tonal-Makamsal ve Popüler Müzik Uygulama
            Dağarcığı

                 6.2.1. I, II, III ve IV. Konumda Kalarak Tonal Eserler Çalma
                 I, II, III ve IV. konumlarda düzeye uygun etüt ve eserlerden dağarcık oluşturmak ve bunları ser-
            gilemek gerekir. Makamsal, tonal ve popüler eserlerden dağarcık oluşturmak ve oluşturulan dağar-
            cıkları yıl içi ve yıl sonunda düzenlenen etkinliklerde sergilemek hem öz güven ve sahne deneyimi
            kazandıracak hem de öğrenilen teknikleri müziksel anlatımla birleştirmek, pekiştirmek, geliştirmek
            ve yetkinleştirmek için faydalı olacaktır. Eser tekrarları, aynı zamanda tonalite ve makamları daha
            iyi tanımayı ve öğrenilenlerin kalıcı olmasını sağlar. Bu yüzden dağarcık oluştururken farklı müzik
            türlerinden ve farklı kültürlerden yararlanmak gerekir.


                 Ders İçi Çalışma
                   Terug Naar Huis (Teruh Nar Hays), Ninni, Hungarian Song (Hangeriyın Song), Nina (Nina) ve
              Study (Stadi) adlı eserleri müzikal yeterliliğe ulaşıncaya kadar çalınız.




                                                     TERUG NAAR HUIS

                      Andantino   1                                                           Mathieu Crickboom
                                                     4
                                  1                          4
              Keman I                                                                     



                                   1
             Keman II                                                                     
                                       
                                                        
                                       1                            3           1          

                                                                                             3
               5                                                                                     
                                          1
                                                        
                                                                               


                      
                                                                                     
                         
                                         0                                                         


               10                                                                     
                      
                   
              162  6. ÜNİTE                                                                    
                    
                                                                   
                                                           
                                                                                    
                                                                                              



               15           
                                                            
                      
                                                                                            



                                              
                                                                                 
                                                                            
                                                            
                                                                                                  










                                                             ©
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169