Page 172 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 172
PERFORMANS GÖREVİ
İçerik Düzeyi Sınıf Düzeyi Beklenen Performans Puanlama Yöntemi
ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN Ortaöğretim • İcra etme Dereceli Puanlama
Ünite Adı 12. Sınıf • Araştırma yapma Anahtarı
Tonal Makamsal Dizi, Etüt ve • Sahne ve performans
Eserler becerisi
Kazanım • Zaman yönetimi
• Mi majör tonunda örnek eser- • İş birliği
ler çalar. • İletişim
• Segâh, Hüzzam, Saba • Makam tanıma
makamlarında örnek eserler
çalar.
2. ünitede öğreneceğiniz eserleri bir grup oluşturarak farklı enstrümanlarla sınıfta sununuz.
Çalışma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
• Eserleri tespit ederken arkadaşlarının görüş ve önerilerine dikkat ederek onlarla iş birliği yapar.
• Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde planlanmasına dikkat
eder.
• Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
• Çalışmalar esnasında iş birliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
• Çalışmalarda arkadaşlarını cesaretlendirir, kırıcı olmaz.
• Keman çalmakta zorlanan arkadaşlarına yardım eder.
• Çalışmalar esnasında yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla her
zaman adalet, doğruluk ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
• Çalışmanın en geç mayıs ayının son haftasına kadar sunulmasına dikkat eder.
Çalışmanın Değerlendirilmesi
Çalışma; “içerik (tonal ve makamsal örnek eserler çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi
toplayıp bir araya getirme), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme),
zamanı kullanma (sunuyu verilen sürede tamamlama), sahne ve performans becerisi (sahne ve
oturma düzeni, kılık kıyafet birlikteliğini ayarlama, belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme)”
açısından değerlendirilecektir.
172