Page 172 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 172

PERFORMANS GÖREVİ



               İçerik Düzeyi                    Sınıf Düzeyi  Beklenen Performans      Puanlama Yöntemi
               ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN               Ortaöğretim  •  İcra  etme            Dereceli Puanlama
               Ünite Adı                         12. Sınıf    •  Araştırma yapma       Anahtarı
               Tonal Makamsal Dizi, Etüt ve                   •  Sahne ve performans
               Eserler                                           becerisi
               Kazanım                                        •  Zaman yönetimi
                 •  Mi majör tonunda örnek eser-              •  İş birliği
                    ler çalar.                                •  İletişim
                 •  Segâh, Hüzzam, Saba                       •  Makam tanıma
                    makamlarında örnek eserler
                    çalar.




               2. ünitede öğreneceğiniz eserleri bir grup oluşturarak farklı enstrümanlarla sınıfta sununuz.
               Çalışma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
                 •  Eserleri tespit ederken arkadaşlarının görüş ve önerilerine dikkat ederek onlarla iş birliği yapar.
                 •  Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde planlanmasına dikkat
                  eder.
                 •  Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
                 •  Çalışmalar esnasında iş birliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
                 •  Çalışmalarda arkadaşlarını cesaretlendirir, kırıcı olmaz.
                 •  Keman çalmakta zorlanan arkadaşlarına yardım eder.
                 •  Çalışmalar esnasında yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla her
                  zaman adalet, doğruluk ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
                 •  Çalışmanın en geç mayıs ayının son haftasına kadar sunulmasına dikkat eder.

               Çalışmanın Değerlendirilmesi
               Çalışma; “içerik (tonal ve makamsal örnek eserler çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi
               toplayıp bir araya getirme), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme),
               zamanı kullanma (sunuyu verilen sürede tamamlama), sahne ve performans becerisi (sahne ve
               oturma düzeni, kılık kıyafet birlikteliğini ayarlama, belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme)”
               açısından değerlendirilecektir.




























                                                            172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177