Page 42 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 12
P. 42
Ü
Üniteye Başlarkenniteye Başlarken
K
Kemanda IV. konumda çalmaya neden ihtiyaç duyulabilir? Arkadaşlarınızla fikir alışverişinde emanda IV. konumda çalmaya neden ihtiyaç duyulabilir? Arkadaşlarınızla fikir alışverişinde
b
bulununuz.ulununuz.
2.1. Kemanda IV. Konum
2.1.1. Kemanda IV. Konum Kavramı
IV. konum, işaret parmağının I. konumdaki dördüncü parmağa denk gelen notaya basılmasıyla
oluşur. Örneğin sol telinde “re” notasına birinci parmakla basmak IV. konumu oluşturur. IV. konum,
yüksek bir III. konum olarak değerlendirebilir fakat bu konumda el daha dik tutulmalı, avuç içi kema-
nın ön gövdesine yaklaştırılmalı ve dirsek sağa doğru daha fazla itilmelidir. Sol el ancak bu şekilde
tuşun üzerinde durabilir ve parmakların tuş üzerindeki kontrol kolaylığı sağlanmış olur. IV. konumun
entonasyon kontrolünü sağlamak için basılı birinci parmakla aynı nota sesini veren yandaki boş
teller kullanılabilir, entonasyon kontrolünün bir diğer yolu ise boş telin oktavını veren ve dördüncü
parmakla çalınan doğal flageolet notayı kullanmaktır. Dördüncü parmakla armonik nota çalındıktan
sonra diğer parmaklar tel üzerine doğru aralıklarla yerleştirilebilir.
2.1.2. Kemanda IV. Konumda Tüm Tellerde Parmakları Doğru Seslere Basma
IV. konum çalınırken tüm tellerde seslerin temiz olmasına özen gösterilmelidir. Temiz ses elde
etmek için çalınan her notada ses aralıklarına dikkat edilmeli, parmaklar notalara I. konuma göre
daha dar aralıklarla basılmalıdır.
Ders İçi Çalışma
Dört telde IV. konumda verilen çalışmaları temiz ve nitelikli sesler elde edinceye kadar tekrar
ediniz. 1 numaralı etüdü karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak izleyiniz.
Dört Telde Dördüncü Konum Çalışması
La Teli
3
1
4 ˙ ˙ # 2 ˙ ˙ 4 . . œ œ # œ œ œ# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ # œ œ . 4
& 4 . . . 4
Re Teli
4 ˙ ˙ ˙ . . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . 4
& 4 ˙ . . œ œ œ œ . 4
Mi Teli ˙ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
˙ ˙ # œ œ # œ œ œ# œ œ œ # œ # œ
4 . . . 4
& 4 . . . 4
Sol Teli
4 . . .
& 4 ˙ ˙ . . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ .
˙ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
40 2. ÜNİTE
©

