Page 35 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE 12
P. 35
ÜNİTE 1
44 3 œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 3 œ %
œ
œ œ
œ
& 3 3 Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ
4. Hane
4.Hane
œ
48 3 œ œ 6 3 œ 8 . œ 3 œ . œ œ . œ œ . œ8 œ œ œ œ œ œ œ 6 . œ œ . œ œ œ œ œ œ œ
& 3 3 Œ œ Œ œ J
J
52 œ œ œ œ 3 œ 3 œ œ œ
3 œ
3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ 8
& 3 3 Œ œ ‰ J
56 œ œ œ %
3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œœ œ œ . œ œ œ œ œ œ
& 3 3 ‰ ‰ œ ‰ œ œ
J
OKUMA METNİ
HACI ARİF BEY
Güçlü bir hafızaya sahip olan ve binlerce eser ezberleyen Hacı Arif Bey,
Türk müziği tarihinin en saygın müzisyenlerinden biridir (Görsel 1.6). Sesinin
güzelliği, büyük müzik yeteneği ve sanat anlayışıyla birleşince sıra dışı bir icra
tarzı doğmuştur. Hocası Hâşim Bey’den okuma konusunda güzel bir tavır aldığı
söylenir.
Hacı Arif Bey, müsemmen usulünde bestelediği ve düzenlediği kürdilihicazkâr
makamı ile müzik teorisinde otorite olduğunu göstermiş, ayrıca Mecmûa-i Ârifî
(İstanbul, 1290) adında bir gazel dergisi çıkarmıştır. Kendi sözlerinin de yer aldığı
bu kitapta elliden fazla makamda binden fazla eserin metinlerini derlemiştir. Hacı
Arif Bey, Türk müziğinde “neoklasik” ve “romantik” olarak adlandırılan sanat
akımlarının kurucusudur. Ondan önce neoklasik üslupta III. Selim, Hamâmîzâde
İsmâil Dede ve Şâkir Ağa gibi besteciler şarkı bestelese de Hacı Arif Bey bu
alanda bir ilke imza atmıştır. Ritim, renk ve melodi zenginliğiyle dikkat çeken
mükemmel bir şarkı kompozisyonuna sahip olan bu formun gerçek anlamda
yeniden canlandırılmış hâli olarak Hacı Arif Bey kabul edilmelidir.
Görsel 1.6 : Hacı Arif Bey (temsilî)
https://islamansiklopedisi.org.tr/haci-arif-bey
adresinden alınarak yazarlar tarafından düzenlenmiştir.
33

