Page 11 - SEÇMELİ PİYANO 12
P. 11
KİTABIN TANITIMI
SEÇMELİ PİYANO 12
PİYANO
Ünite numarasını 1. ÜNİTE EĞİTİMİNDE
ifade eder TEMEL
BECERİLER 1. ÜNİTE
Kavramlar Ünite Konuları
Sekizlik Nota Değeri 1.1. Temel Davranışlar Ve Kavramlar
Onaltılık Nota Değeri
Üçleme
Diyez Resim, video, animasyon,
Bemol
Senkop soru ve çözümleri gibi ilave
Eş Güdüm
kaynaklara ulaşabilecek
karekodu gösterir.
11
Bu bölümde ünite Bu bölüm, neden-sonuç
adları yer alır. 1. PİYANO EĞİTİMİNDE TEMEL BECERİLER SEÇMELİ PİYANO 12 ilişkilerini ortaya koyarak
ÜNİTE
1.1.8. ÜÇLEME NOTA BİÇİMİ İLE İLGİLİ ETÜT VE ESER ÇALIŞMALARI öğrenilen bilgilerin kalıcı
Hazırlık Çalışmaları olması ve pekiştirilmesini
Bu bölümde konunun • Piyanonun yapısı, özellikleri ve tarihsel gelişim süreci hakkında araştırma yapınız. Uyarı amaçlayan uyarıları içerir.
sezdirilmesini • Piyanistlerin piyano çalmaya başlamadan önce neler yaptıklarını gözlemleyiniz. Eserlerdeki üçleme nota biçimini çalarken bir vuruşun üç eşit parçaya bölünmesine dikkat ederek
ve yeni bilgilerin sakin bir tempoda sayarak çalınız.
öğrenilmesini 1.1. TEMEL DAVRANIŞLAR VE KAVRAMLAR
sağlamaya yönelik Uygulama Çalışması Sınıf içinde işlenecek
düzenlenmiş ön 1.1.1. BİRİNCİ OKTAV DO KONUMU VE PARMAK NUMARALARI Etütleri üçleme nota biçiminin tartımına dikkat ederek çalınız. konuya yönelik etkin
hazırlık yapmayı Uygulama Çalışması ETÜT katılımın sağlanmasını
gerektiren çalışmalar Ferdinand Beyer amaçlayan bölümdür.
(1803-1863)
Etütleri ölçü sayılarına, parmak numaralarına, notalarına ve sürelerine dikkat ederek duraksamadan
yer alır. ve hızlanmadan sayarak çalınız. # Moderato 3 5 œ œ 1 3 5 œ
1
& c ˙ dolce œ ˙ œ ˙ œ
{ ?# c œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
3
3
3
3
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
ETÜT
Komisyon 53 1 5 2 1
Bu bölümde ünite 4 Moderato 2 2 3 # ˙ ˙ œ œ œ œ
5
alt başlıklarının & 4 œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ œ œ œ œ ˙ & ˙ ˙
adları yer alır. ? 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ { ?# œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
œ
{ 4
1 4 2 2 1 Sevgi, öz güven,
3
# Aristoteles dostluğun temeline “iyilik” kavramını yerleştirir. Dostlar birbirlerinin iyiliğini isterler.
1
2
3
5 2 5 3 1 Bununla birlikte dostluk gibi görünen sevgiler vardır. Bu tür sevgilerde iyilikten çok çıkarcılık söz 5 œ çalışkanlık, hoşgörü gibi
3
3
œ
konusudur. Her sağlıklı sevgide iyilik zorunluluktur. Gerçek sevgi karşımızdakini kendimiz için değil
& œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ œ œ œ œ ˙ & œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ w ˙ f değerler bu bölümde
3
de kendisi için sevdiğimizde gerçekleşir.
{ ? œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ ˙ ˙ { ?# œ ˙ œ Afşar Timuçin, Felsefe Sözlüğü, s.163’ten alıntı yapılmıştır. œ yer alır.
œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
œ
œ
1 2 1 4 1 2 4 1 5
12 1. 40
SEÇMELİ PİYANO 12 # œ
ÜNİTE œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
œ
œ
& ˙
œ
{ ?# œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ
œ
œ
œ
Konuya veya SEÇMELİ PİYANO 12 SEÇMELİ PİYANO 12 İşlenen konularla ilgili
etkinliğe yönelik OKUMA METNİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME bilgi ve becerilerin
okuma metinleri bu Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz. ölçüldüğü bölümdür.
bölümde yer alır. TÜRK GENÇLERİNİN DEĞERLERİ 1. Aşağıdaki ölçülerin hangisinde doğru parmak numalarıyla birinci oktav do konumu verilmiştir?
5 4 5 2 1 1 3 2 4 5
& œ
œ
œ
A) B) œ œ
œ
&
œ
perver misafir olma œ œ œ
fedakar olmak œ œ
cömert olma toplumu önem toplumu önemseme { ? œ œ œ œ œ { ? œ œ œ
merhametliolma kurallarave kanunlara 4 2 5 3 1
yardım
birliği severlik sabır vatanseverlik çalışkan dayanışma uyma 3 5 4 3 4
seme
yapma
saygı dayanışma gönüllü olma alabilme tahammül sorumluluğunu etme C) D) œ 1 4 œ 5 œ
4
1
5
2
2
tarihsel
5
1
œ
œ
& œ
œ
doğal mirasa duyarlı
& œ
saygı sevgi olma dostluk saygı sevgi aile birliğine diğer insanların kişiliklerine verme œ œ
ailesine karşı { {
fedakarlık
önem
kendine çevresine sorumluluk yapma verme öz sabır olma davranışlarını kontrol etme öz güven sahibi olma ? œ œ œ œ œ ? œ œ œ œ œ
denetim
5 4 5 2 1
3 5 4 3 4
dürüstlük
Dürüstlük
5 4 3 2 1
œ
davranma
& œ
sözlü olma güvenilir olma E) œ œ œ
sözünde
etik
durma
açık ve anlaşılır
{ ? œ œ œ œ œ
sadık olma
vefalı olma doğru
olma
yardımlaşma
Paylaşım
4 2 5 3 1
Pay
Güven duyma
Adalet laşım
Adil Adalet Olma
Dostluk Adil
Olma Adalet 2. Aşağıdaki ezgilerden hangisi sol konumundadır?
Eşit Davranma
1 1
4 4 j ‰
4 œ œ œ™ œ œ œ œ Œ
&
4
&
A) B) œ œ œ œ œ Œ ˙
˙
1943 yılında toplanan II. Milli Eğitim Şûrası’nın ana gündem maddelerinden birini ahlak eğitimi œ œ
oluşturmuş ve ahlak eğitimine yönelik en kapsamlı çalışma bu şûrada yapılmıştır. Bu çerçevede
belirlenen ilkeler aşağıda verilmiştir: ? 4 œ Œ ˙ œ œ œ œ œ ? 4 œ œ œ œ
1. Türk yurdu varlığımızın temelidir. Her şeyi feda ederek Cumhuriyetimizi, istiklâlimizi { 4 { 4 œ œ ˙ œ
korumak en büyük ödevimizdir. Milli istiklâle dayanmayan hayat Türk için ölümden beterdir.
2. Yurdunu seven Türk Milleti, memleket için faydalı bir iş tutar ve o meslekte en iyi olmaya çalışır. 5 5
Tuttuğu işi seve seve, titizlikle, metotla tam zamanında usanmadan yapar ve yarım bırakmaz. 1 4 # 1
Çalışmak en büyük saadet kaynağıdır; tembellik, cemiyet ve fertler için felakettir. 4 œ œ œ œ œ œ œ œ Œ ˙
4 œ œ
&
&
4
3. Yurdun varlığının devamı için yapılması gereken bir çok iş vardır. Bunların her birini iyi ve C) D) œ œ œ œ œ œ œ ˙
namusuyla yapan her kişi aynı derecede saygıdeğerdir. El işi görenlerin hizmeti; millet için kafa
yoranlar kadar büyüktür. 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
4. Yapılan bir işin başkalarına zarar vermemesine dikkat etmek şarttır. Başkalarının yaptığı ? { ?# 4 œ œ œ ˙ œ œ œ œ œ
işleri şahsi duygulardan sıyrılarak değerlendirmek lazımdır. Her olayda iyi ve doğruyu görmek { 4 4
Türk’ün meziyetlerindendir. 5 1 5
5. Bir ödev ancak tutulan iş tamamlandığı zaman biter. Onu herhangi bir bahane ile yapmamak 4
veya eksik yapmak, başka birine yüklemek hilekârlıktır. E) œ œ œ œ ˙
&
6. Kendi şahsi faydalarını topluluğun menfeatinden üstün tutanların kurdukları cemiyetler daima ˙
4 œ
yıkılmıştır. Bencillik ahlaksızllığın en büyüğüdür. ˙
4
?
{ 4 œŒ œ œ œ œ œ
5
44 46
12