Page 11 - SEÇMELİ PİYANO 12
P. 11

KİTABIN TANITIMI





                                                     SEÇMELİ PİYANO 12
                                                                   PİYANO
                           Ünite numarasını           1. ÜNİTE     EĞİTİMİNDE
                           ifade eder                              TEMEL
                                                                   BECERİLER                                                               1. ÜNİTE











                                                          Kavramlar  Ünite Konuları
                                                          Sekizlik Nota Değeri  1.1. Temel Davranışlar Ve Kavramlar
                                                          Onaltılık Nota Değeri
                                                          Üçleme
                                                          Diyez                              Resim, video, animasyon,
                                                          Bemol
                                                          Senkop                             soru ve çözümleri gibi ilave
                                                          Eş Güdüm
                                                                                             kaynaklara ulaşabilecek
                                                                                             karekodu gösterir.
                                                                11
              Bu bölümde ünite                                                                          Bu bölüm, neden-sonuç
              adları yer alır.     1.     PİYANO EĞİTİMİNDE TEMEL BECERİLER               SEÇMELİ PİYANO 12  ilişkilerini ortaya koyarak
                                  ÜNİTE
                                                                      1.1.8. ÜÇLEME NOTA BİÇİMİ İLE İLGİLİ ETÜT VE ESER ÇALIŞMALARI  öğrenilen bilgilerin kalıcı
                                              Hazırlık Çalışmaları                                      olması ve pekiştirilmesini
              Bu bölümde konunun      •  Piyanonun yapısı, özellikleri ve tarihsel gelişim süreci hakkında araştırma yapınız.  Uyarı  amaçlayan uyarıları içerir.
              sezdirilmesini          •  Piyanistlerin piyano çalmaya başlamadan önce neler yaptıklarını gözlemleyiniz.  Eserlerdeki  üçleme  nota  biçimini  çalarken  bir  vuruşun  üç  eşit  parçaya  bölünmesine  dikkat  ederek
              ve yeni bilgilerin                                      sakin bir tempoda sayarak çalınız.
              öğrenilmesini          1.1.   TEMEL DAVRANIŞLAR VE KAVRAMLAR
              sağlamaya yönelik                                          Uygulama Çalışması             Sınıf içinde işlenecek
              düzenlenmiş ön          1.1.1. BİRİNCİ OKTAV DO KONUMU VE PARMAK NUMARALARI  Etütleri üçleme nota biçiminin tartımına dikkat ederek çalınız.  konuya yönelik etkin
              hazırlık yapmayı          Uygulama Çalışması                      ETÜT                    katılımın sağlanmasını
              gerektiren çalışmalar                                                       Ferdinand Beyer  amaçlayan bölümdür.
                                                                                           (1803-1863)
                                      Etütleri ölçü sayılarına, parmak numaralarına, notalarına ve sürelerine dikkat ederek duraksamadan
              yer alır.              ve hızlanmadan sayarak çalınız.   #  Moderato  3  5 œ  œ  1  3  5 œ
                                                                        1
                                                                      &  c ˙ dolce  œ  ˙  œ  ˙  œ
                                                                     { ?# c œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                                              3
                                                                            3
                                                                        3
                                                                          3
                                                                                   œ
                                                                                 œ
                                                                          œ
                                                                           œ
                                                                             œ
                                                                                    œ
                                                                                            œ
                                                                                          œ
                                                                                        œ
                                               ETÜT
                                                          Komisyon      53 1          5  2  1
              Bu bölümde ünite        4  Moderato  2  2  3             # ˙  ˙      œ  œ   œ  œ
                                       5
              alt başlıklarının      &  4 œ œ ˙  œ œ ˙  œ œ œ œ  œ œ ˙  &      ˙      ˙
              adları yer alır.       ?  4  œ œ œ œ  œ œ œ œ  œ œ œ œ  œ œ œ œ  { ?# œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                                         œ
                                                                           œ
                                                                             œ
                                                                                    œ
                                                                                            œ
                                                                                   œ
                                                                                          œ
                                                                                 œ
                                                                                        œ
                                    { 4
                                      1  4  2     2    1                                                Sevgi, öz güven,
                                                                                          3
                                                                       # Aristoteles dostluğun temeline “iyilik” kavramını yerleştirir. Dostlar birbirlerinin iyiliğini isterler.
                                                                                       1
                                                                        2
                                                                             3
                                      5     2     5    3  1           Bununla birlikte dostluk gibi görünen sevgiler vardır. Bu tür sevgilerde iyilikten çok çıkarcılık söz  5 œ  çalışkanlık, hoşgörü gibi
                                                                            3
                                                                          3
                                                                                          œ
                                                                      konusudur. Her sağlıklı sevgide iyilik zorunluluktur. Gerçek sevgi karşımızdakini kendimiz için değil
                                     & œ œ ˙  œ œ ˙  œ œ œ œ  œ œ ˙   & œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ w  ˙ f  değerler bu bölümde
                                                                        3
                                                                      de kendisi için sevdiğimizde gerçekleşir.
                                    { ?  œ œ œ œ  œ œ œ œ  ˙  ˙  ˙  ˙  { ?#      œ  ˙  œ              Afşar Timuçin, Felsefe Sözlüğü, s.163’ten alıntı yapılmıştır. œ  yer alır.
                                                                                      œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                                               œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                                                          œ
                                                                                 œ
                                                                                        œ
                                                                                    œ
                                                                                  œ
                                      1     2    1     4  1            2  4  1  5
                                                12                   1.          40
                                                          SEÇMELİ PİYANO 12  #  œ
                                                                   ÜNİTE   œ   œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                                                                   œ
                                                                                            œ
                                                                                 œ
                                                                                          œ
                                                                                        œ
                                                                      & ˙
                                                                                    œ
                                                                     { ?# œ œ œ œ œ œ œ œ œ  ˙  œ  œ  ˙  œ  œ
                                                                           œ
                                                                         œ
                                                                             œ
              Konuya veya                               SEÇMELİ PİYANO 12                 SEÇMELİ PİYANO 12  İşlenen konularla ilgili
              etkinliğe yönelik         OKUMA METNİ                      ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME         bilgi ve becerilerin
              okuma metinleri bu                                      Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.  ölçüldüğü bölümdür.
              bölümde yer alır.            TÜRK GENÇLERİNİN DEĞERLERİ      1. Aşağıdaki ölçülerin hangisinde doğru parmak numalarıyla birinci oktav do konumu verilmiştir?
                                                                          5  4  5  2  1  1  3  2  4  5
                                                                         & œ
                                                                             œ
                                                                           œ
                                                                          A)                                                                                 B)                                 œ  œ
                                                                                œ
                                                                                    &
                                                                              œ
                                              perver misafir  olma                   œ  œ  œ
                                               fedakar   olmak                         œ   œ
                                               cömert  olma  toplumu  önem  toplumu  önemseme  { ? œ  œ  œ  œ  œ  { ? œ  œ  œ
                                             merhametliolma  kurallarave kanunlara   4  2  5  3  1
                                               yardım
                                            birliği  severlik sabır  vatanseverlik çalışkan dayanışma  uyma  3  5  4  3  4
                                                seme
                                            yapma
                                               saygı  dayanışma  gönüllü  olma  alabilme  tahammül sorumluluğunu  etme      C)                                                                                 D)                                œ 1  4 œ  5 œ
                                                                           4
                                                                                1
                                                                          5
                                                                              2
                                                                                       2
                                            tarihsel
                                                                             5
                                                                                     1
                                                                                       œ
                                                                           œ
                                                                                    & œ
                                                                             œ
                                             doğal  mirasa duyarlı
                                                                         & œ
                                              saygı sevgi olma dostluk saygı sevgi aile birliğine  diğer insanların kişiliklerine  verme  œ  œ
                                             ailesine karşı             {           {
                                                fedakarlık
                                                önem
                                            kendine  çevresine  sorumluluk yapma verme öz sabır  olma davranışlarını kontrol etme öz güven sahibi olma  ? œ  œ  œ  œ  œ  ? œ  œ  œ  œ  œ
                                                denetim
                                                                                     5  4  5  2  1
                                                                          3  5  4  3  4
                                                 dürüstlük
                                                Dürüstlük
                                                                                5  4  3  2  1
                                                                                 œ
                                                   davranma
                                                                               & œ
                                                   sözlü olma güvenilir  olma                                                     E)                                œ  œ  œ
                                                 sözünde
                                                   etik
                                                 durma
                                                   açık ve anlaşılır
                                                                              { ? œ  œ  œ  œ  œ
                                                 sadık olma
                                                 vefalı olma doğru
                                                    olma
                                                 yardımlaşma
                                                Paylaşım
                                                                                4  2  5  3  1
                                                Pay
                                                Güven duyma
                                                Adalet laşım
                                               Adil Adalet Olma
                                                Dostluk Adil
                                               Olma Adalet                2. Aşağıdaki ezgilerden hangisi sol konumundadır?
                                               Eşit Davranma
                                                                          1           1
                                                                         4           4 j ‰
                                                                         4 œ œ œ™ œ œ œ œ Œ
                                                                        &
                                                                                     4
                                                                                    &
                                                                          A)                                                                                 B)                                œ œ œ œ œ Œ ˙
                                                                                 ˙
                                       1943 yılında toplanan II. Milli Eğitim Şûrası’nın ana gündem maddelerinden birini ahlak eğitimi   œ œ
                                      oluşturmuş ve ahlak eğitimine yönelik en kapsamlı çalışma bu şûrada yapılmıştır. Bu çerçevede
                                      belirlenen ilkeler aşağıda verilmiştir:  ?  4 œ Œ  ˙  œ œ œ œ œ  ?  4  œ œ œ œ
                                      1. Türk yurdu varlığımızın temelidir. Her şeyi feda ederek Cumhuriyetimizi, istiklâlimizi   { 4  { 4 œ œ ˙  œ
                                           korumak en büyük ödevimizdir. Milli istiklâle dayanmayan hayat Türk için ölümden beterdir.
                                      2. Yurdunu seven Türk Milleti, memleket için faydalı bir iş tutar ve o meslekte en iyi olmaya çalışır.   5  5
                                          Tuttuğu işi seve seve, titizlikle, metotla tam zamanında usanmadan yapar ve yarım bırakmaz.   1  4 #  1
                                          Çalışmak en büyük saadet kaynağıdır; tembellik, cemiyet ve fertler için felakettir.  4 œ œ œ œ œ œ  œ œ Œ ˙
                                                                                     4 œ œ
                                                                                    &
                                                                        &
                                                                         4
                                      3. Yurdun varlığının devamı için  yapılması gereken bir çok iş vardır. Bunların her birini iyi ve      C)                                                                                 D)                                œ œ œ œ œ œ œ ˙
                                          namusuyla yapan her kişi aynı derecede saygıdeğerdir. El işi görenlerin hizmeti; millet için kafa
                                          yoranlar kadar büyüktür.       4 œ œ œ œ œ œ œ  œ œ ˙
                                      4. Yapılan bir işin başkalarına zarar vermemesine dikkat etmek şarttır. Başkalarının yaptığı  ?  { ?# 4 œ œ œ ˙  œ œ œ œ œ
                                          işleri şahsi duygulardan sıyrılarak değerlendirmek lazımdır. Her olayda iyi ve doğruyu görmek  { 4  4
                                          Türk’ün meziyetlerindendir.     5      1    5
                                      5. Bir ödev ancak tutulan iş tamamlandığı zaman biter. Onu herhangi bir bahane ile yapmamak   4
                                          veya eksik yapmak, başka birine yüklemek hilekârlıktır.                                                    E)                                œ œ œ œ ˙
                                                                               &
                                      6. Kendi şahsi faydalarını topluluğun menfeatinden üstün tutanların kurdukları cemiyetler daima   ˙
                                                                                4 œ
                                          yıkılmıştır. Bencillik ahlaksızllığın en büyüğüdür.  ˙
                                                                                4
                                                                               ?
                                                                              { 4 œŒ  œ œ œ œ œ
                                                                                 5
                                                44                               46
                                                12
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16