Page 96 - ÇALGI EĞİTİMİ | TAMBUR 12
P. 96

TAMBUR
        TAMBUR
           12 12




                                                         ÇALGI YAPIM USTASI

                    OKUMA PARÇASI                             ELIF KIZILHAN

                     “BIR MÜLAKAT”


























                                                             Görsel 1.11: Elif KIZILHAN

                   Müziğe ve çalgı yapımına ilginiz nasıl oldu ve nasıl başladınız?

                        1996 yılında İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Çalgı Yapım Bölümüne girerek tanıştım
                   enstrüman yapım mesleğiyle. Müziğe çocukluğumdan beri ilgim vardı. Ayrıca el ile yapılan meslek-
                   lere de her zaman merak duyardım. İkisinin birleştiği meslek olduğu için çalgı yapım bölümünde
                   okumayı tercih ettim. Okulun son yıllarında ustam Sacit Gürel ile tanışma ve yanında çalışabilme
                   fırsatına eriştim.

                   Ilk enstrümanınızı ne zaman yaptınız?

                        İlk enstrümanımı 1996 yılında ilk dönem klasik kemençe ve ikinci dönem de tambur olarak
                   okulun hazırlık yılında yaptım.

                   Başka enstrümanlar yaptınız mı veya yapmayı denediniz mi?


                        Okul döneminde seçtiğim branş enstrümanı tamburun dışında; kemençe, ut, bağlama, gitar
                   ve kanun gibi enstrümanlar da yaptım.

                   Bize, tambur yapım sürecinde yaşadıklarınızdan ve süreçteki aşamalardan biraz bahseder misi-
                   niz?


                        Tambur yapımına sadece bir tamburla değil de iki veya daha fazla tamburla başlıyorum.
                   Çünkü hepsi aynı aşamalardan geçiyor. Tambur basit tanımıyla üç ana parçadan oluşur: Tekne,
                   sap ve kapak. Önce tekne dediğimiz kısım hazırlanır. Tekne, bir kalıp üzerine montajlanmış sapın
                   takıldığı büyük takoz ve tel takacağının geldiği küçük takoz ile dilimlerin birbirine yapıştırılması su-
                   retiyle oluşur. Daha sonraki aşamada, oluşturulan teknenin içinden kalıp çıkarılır. Tekne genellikle









     94
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101