Page 130 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12
P. 130
Ölçme ve Değerlendirme
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
''Uygulama ve Sergileme Dağarcığı IV '' ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen ölçütlerin
öğrenci tarafından gerçekleştirilme düzeylerini belirlemek için ifadenin karşısında bulunan yere ( )
kontrol işareti koyunuz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eseri seslendirmek için hazırlık
çalışmalarını yaptı (vücut
1.
esnetme, nefes ve ses açma
egzersizleri).
Türkü söylemeye uygun biçimde
2.
durdu, oturdu.
Dinlediği türkünün bölgesini-
3.
yöresini tespit etti.
Dinlediği türküleri bölgesel ve
4. yöresel özelliklerine göre sınıf-
landırdı.
Türkünün nefes yerlerini tespit
5.
etti.
6. Türkünün solfejini doğru yaptı.
Türkünün sözlerini yöre özel-
7. liklerine uygun biçimde telaffuz
etti.
Türküyü yöre özelliklerine uy-
8. gun, doğru entonasyonla ve te-
miz biçimde seslendirdi.
Türküyü usulüne uygun, doğru
9. entonasyonla ve temiz biçimde
seslendirdi.
ÖLÇEK PUANI
Tablo Puanını 100’lük Sisteme Dönüştürme İşlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir kriter
için 5 puandır. Formül: Puan = [(Tablo Puanı X 100) / Alınabilecek en yüksek toplam Puan ]
Değerlendirme: Ölçekte, 100 üzerinden alınan 70 ve üzeri puan bu öğrenme için başarının yeterli düzey-
de olduğunu, 69 ve altında puan; önceki öğrenmelerin tekrar edilmesi gerektiğini ifade eder.
129
UYGULAMA VE SERGİLEME DAĞARCIĞI IV UYGULAMA VE SERGİLEME DAĞARCIĞI IV