Page 37 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12
P. 37
TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12 2. ÜNİTE
Kadem Bastı
11
# œ œ b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ™
œ œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
A SU L TA NI M SA FA GE L DİN
ME LA HA T BU R CU NU N MA Hİ
13
# ™ œ œ œ œ b œ œ œ œ ™ œ œ œ œ
& ™ œ œ œ œ œ œ
(SAZ ) Dİ Lİ PÜR REN Gİ TA BU DER
GE DA NIN HA Lİ Nİ GA Hİ
15
# œ œ b œ œ œ œ œ œ œ œ b œ œ œ ™ ™
œ œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ™
DE DE R MA NI M SE FA GE L DİN
SO RU P ŞA HI M SE FA GE L DİN
-1- -2-
KADEM BASDİ GÖNÜL TAHDİ GEL EY DİLBERLERİN ŞAHI
A SULTANIM SEFA GELDİN MELAHAT BURCUNUN MAHİ
DİLİ PÜR REN Gİ TABU DER GEDA'NIN HALİNİ GAHİ
DE DERMANIM SEFA GELDİN SORUP ŞAHIM SEFA GELDİN
Hüzzam makamı dizisine örnek olarak
verilmiş “Portakal Dilim Dilim” türküsünün
notalarına yandaki karekoddan ulaşabilirsiniz.
Raci Alkır’dan alınan ve Erzurum yöresine ait yukarıdaki türkü, Türk halk müziği türlerinden tatyan biçiminde-
dir. Sözlerindeki ağız/şive özellikleri Erzurum yöresinden örnekler barındırır. Usul özelliği bakımından türkünün
ritmik yapısı ana usullerden 4 zamanlıya örnektir ve ölçü sayısı 4/4’lüktür.
35

