Page 77 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12
P. 77

TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12                                                                         3. ÜNİTE


                                                  Söğüdün Erenleri

            13
                #     œœœ œ œ œ œ         œ œ  œ #  œ  œ  œ œ         œ
             &   #  ‰                                           œ  œ    œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ






            15
                #   œ  œ œ     œ œ                                 œ œ                                  ™
                                                                     œ
             &   #         œ œ œ    œ  œ œ  œ œ  œ œ œ  œ  œ  œ  œ       œ   œ  œ œ  œ œ  œ œ œ œ œ     ™
                                                                                            œ œ
                                                    œ
                   (SAZ                                                                               )


                                 -1-                                 -2-
                    SÖĞÜDÜN ERENLERİ                    SÖĞÜDÜN ÇARŞISINA
                    ÇEVİRİN GİDENLERİ                   GÜN DOĞAR KARŞISINA
                    AH, NE GÜZEL BAŞ BAĞLAYOR           AH, İNSAN HİLE YAPAR MI
                    SÖĞÜDÜN GÜZELLERİ                   KAPIBİR KOMŞUSUNA
                       Bağlantı:                            Bağlantı
                       NALDIRDIN BENİ
                       GÜLİKEN SOLDURDUN BENi


                                                     BİLGİ NOTU
               Ustalara Saygı: Ferruh Arsunar

               1908-1965 yılları arasında yaşamış araştırmacı ve müzisyen Ferruh Arsunar, İstanbul’da doğmuştur. Babası, Ve-
               teriner Albay Akif Bey’dir. İlk ve orta öğrenimini İstanbul ve Adana’da görmüş, kalan öğrenimini babasının Bağ-
               dat’ta görevli olması sebebiyle orada tamamlamıştır.
               Türk folkloru, halk müziği ve oyunlarına en çok emeği geçen kişilerden biridir. Cumhuriyet döneminden başla-
               mak üzere yurdumuzun pekçok yöresinde yapılan derleme çalışmalarının öncüsü ve bu alanda aranılan kişisi
               olmuştur. Türkülerin, oyun havalarının notaya alınmasında ve tüm yurda yayılmasında Ferruh Arsunar’ın payı
               büyüktür. Günümüzde de dinlediğimiz güzelim türkülerimizi Muzaffer Sarısözen ile birlikte gece gündüz, kar kış
               demeden derlemişler, göz nuru dökerek notaya almışlardır.

               İstanbul’da, Darü’l Elhan’ın (sonraki adıyla İstanbul Konservatuvarı’nın) müzik çalışmalarına katılmış; 1923 yılında
               Şark mûsikisi, 1941 yılında ise Garp mûsikisi bölümlerini bitirerek müzik öğrenimini de burada tamamlamıştır.
               İstanbul Konservatuvarı tarafından 1926 yılında başlayan folklor derleme çalışmalarının çoğuna katılmış, burada
               derlenen türkülerin hepsini Ferruh Arsunar notaya almıştır. Bu türkü ve oyun havaları, “Anadolu Halk Şarkıları ve
               Halk Türküleri” adı altında “Darü’l Elhan” tarafından 14 defter olarak yayınlamıştır. Daha sonraki derleme çalışma-
               larını tamamen kendi çabasıyla sürdürmüştür.
               Ferruh Arsunar’ın pratik şekilde notaya alma konusunda oldukça başarılı olduğu söylenir. Türküleri ve halk oyun-
               ları ezgilerini notaya almada gösterdiği ustalık sebebiyle kendi çağındaki müzik otoriteleri tarafından her zaman
               övgüyle söz edilmiştir.
               Hazır durumda bulunan dört eserini Ankara Devlet Konservatuvarı, üç eserini de Ankara Etnografya Müzesi Mü-
               dürlüğü vefatından sonra satın almıştır. Ayrıca çeşitli dergilerde notalı halk türküleri yayınlanmıştır.



               Kaynakça: Atınç Emnalar’ın “Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı” adlı kitabından alınmıştır. (Kısaltılmış ve düzenlenmiştir.)





                                                                                                        75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82