Page 229 - THM TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 229
CEVAP ANAHTARI
1. Ünite 2. Ünite
1. Tasavvuf 1. Aksak, evfer
2. Tasavvuf Türk halk müziği ve ta- 2. Zeybek havası
savvuf Türk sanat müziği 3. (2+3)+(2+3)
3. Nefesleri, deyişleri ve semahları 4. Oynak
4. İlahi 5. Lenk fahte
5. Nefes 6. Teke zortlatması
6. Semah 7. Doğru
7. Ağırlama, yeldirme ve şahlama 8. Yanlış
8. Deyişler (Demeler) 9. Doğru
9. Doğru 10. Doğru
10. Doğru 11. Yanlış
11. Doğru 12. Doğru
12. Yanlış 13. B
13. Doğru 14. C
14. Doğru 15. E
15. D 16. E
16. A 17. C
17. E 18. A
18. D
3. Ünite 4. Ünite
1. Hüzzam 1. Durak: Saba makamının durağı dügâh (la) perdesi iken
2. Kalenderî segâh makamının durağı segâh (si) perdesidir.
3. Saba Seyir: Saba makamının seyri çıkıcı veya çıkıcı-inici ola-
4. Yanlış rak kullanılır. Segâh makamının seyri çıkıcıdır.
5. Doğru Güçlü: Saba makamının güçlüsü çargâh perdesi iken
6. Doğru segâh makamında güçlü nevadır.
7. Doğru Yeden: Saba makamının yedeni rast (sol) perdesidir.
8. Yanlış Segâh makamının yedeni kürdi (la) perdesidir.
9. Doğru Donanım: Saba makamının donanımında si (segâh) ve
10. Yanlış re (hicaz) perdeleri donanıma yazılır. Halk ezgilerinde bu
11. A makamdaki türküler, ezgiler notalanırken si ve re kulla-
12. E nılmaktadır. Segâh makamının donanımı için Türk sanat
13. E müziğinde segâh, dik hisar ve eviç perdeleri yazılır. Halk
14. C ezgilerinde bu makamdaki türküler, ezgiler notalanırken
15. A fa ve fa natürel kullanılmaktadır.
16. B 2. Segâh, hicaz
3. Si b2, re b
4. Segâh, neva, kürdi
5. Saba
6. Yanlış
7. Doğru
8. Yanlış
9. Doğru
10. Yanlış
11. B
12. C
13. E
14. D
228