Page 120 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO (ORTAK-THM) 12
P. 120
Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
‘‘Repertuvar Çalışması’’ ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen ölçütlerin öğrenci tara-
fından gerçekleştirilme düzeylerini, ifadenin karşısında bulunan yere kontrol işareti ( ) koyarak belirle-
yiniz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eseri seslendirmek için hazırlık ça-
1. lışmalarını yaptı. (Vücut esnetme,
nefes ve ses açma egzersizleri)
Şarkı söylemeye uygun biçimde
2.
durdu/oturdu.
Dinlediği eserin güftecisini doğru
3.
söyledi.
Dinlediği eserin bestecisini doğru
4.
söyledi.
Dinlediği ilahi veya eserin makamı-
nı doğru tespit etti.(çargâh, mahur,
5.
acemaşiran, buselik, kürdi, rast, uş-
şak, hüseyni)
6. Eserin solfejini doğru yaptı.
Eserin seslendirilmesinde nüansın
7.
önemini açıkladı.
Eseri solo olarak nüanslarına uygun
8.
ve temiz biçimde seslendirdi.
Eseri koro içerisinde nüanslarına uy-
9.
gun ve temiz biçimde seslendirdi.
ÖLÇEK PUANI
Tablo Puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter
için 5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül: (Tablo Puanı X 100) / Alınabilecek en yüksek toplam Puan = Puan
Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde de-
mektir. 69 veya altı puan almışsanız konuyla ilgili, önceki öğrenmeleri tekrar ediniz.zeyde demektir.
69 veya altı puan almışsanız ilgili önceki öğrenmeleri tekrar ediniz.
REPERTUVAR ÇALIŞMASI REPERTUVAR ÇALIŞMASI 119