Page 129 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO (ORTAK-THM) 12
P. 129
TERİMLER VE KAVRAMLAR SÖZLÜĞÜ
A
acemaşiran : Portede 2. çizgi ile 1. çizgi arasına yazılan natürel “fa” notasının Türk müziğindeki
adı.
acem : Klasik Türk müziğinde portenin 5. çizgisindeki “fa” sesinin adı.
artikülasyon : Boğumlanma.
B
buselik : 1. Portede 3. çizgiye yazılan natürel “si” notasının Türk müziğindeki adı. 2. Türk
müziğinde bir makam adı.
C-Ç
çargâh : 1. Türk müziğinde “do perdesi” nin adı. 2. Bu perdede karar kılan makamın adı.
D
dügâh : Portede 2. aralıktaki “la” notasının karşılığı.
G
gerdaniye : Türk müziğinde ince “sol” notasını andıran perde ve bir makam adı.
geveşt : Portede 2. çizgiye yazılan 4 bakiye “sol bemol” notasının Türk müziğindeki adı.
güfte : Müzik eserlerinin yazılı metni, söz.
H
hüseyni 1. : Klasik Türk müziğinde dügâh perdesinde karar kılan bir makam. 2. Klasik Türk
müziğinde “mi” notası.
hicaz 1. : Klasik Türk müziğinde dügâh perdesinde karar kılan bir makam. 2. Klasik Türk
müziğinde “do diyez” notasını andıran perde.
K
karar 1. : Türk müziğinde taksim yaparken ana makama dönüş. 2. Türk müziğinde eserin bitiş
sesi, makamın temel sesi.
kürdi 1. : Portede 3. çizgiye yazılan “si bemol” notasının Türk müziğindeki adı. 2. Türk
müziğinde bir makam.
L
longa : Türk müziğinde yörük özellik taşıyan oyun havası.
128