Page 20 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 20

1.
                                                                                                                Ünite
              Re Minör Dizi-Arpej ve Triad Çalışması  œ  œ n  œ #  ˙ œ  œ  œ  œ 4

                  b
            1-  B c          œ  œ  œ n  œ #  œ  œ  œ  œ                œ  œ  œ  œ 4  œ  œ  œ  œ 4
                       œ  œ  œ                                                             œ  œ  œ  œ #  w

                              œ     4 3             œ     4 3             œ      3              œ      3  4
                                                      4
                     3    œ  œ œ 4  œ       3    œ #  œ œ  œ     3     œ #  œ n  œ  œ  3    œ  œ n  œ  œ
            2-  B  b  œ  œ         œ  œ      œ  œ        œ œ       œ n  œ      œ  œ   œ  œ n  œ      œ  œ  œ
                                         œ
                                                              œ
                  œ  œ                œ #  œ                 œ œ#                 œ  œ
                          3    3                3     3               3     3               3    3
                              œ
                                                                                      œ
              5      3    œ  œ œ  œ  4 3  4          œ #  œ n  œ  œ  œ            œ  œ œ 4 œ  4
               B  b  œ  œ  œ       œ  œ  œ   œ #  œ n  œ  œ #  œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ #      œ  œ  œ  œ  w
                   œ                    œ  œ #                       œ œ  œ #                      œ               SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE UYGULAMALARI II
                           3    3

                                                  4                          œ n  œ #  œ  œ  œ  œ  œ
                                                                        4
                            4                         œ     œ   œ  œ  œ  œ  œ  œ
            3-  B  b        œ    œ  œ  œ n  œ  œ #  œ  œ  œ  œ
                    œ  œ  œ    œ


              3 3   œ  œ  œ  œ  œ  œ  4 œ  œ  œ  œ       4                     4
               B  b                         œ    œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ







              !  Bilgi

                                                                          Mathieu Crickboom
                                                                2  Mart  1871  tarihinde  Verviers’da  (Hodimont)
                                                             doğan Belçikalı Kemancı Mathieu Crickboom (Met-
                                                             yu Krikbum), o dönemin keman kralı olarak bilinen
                                                             Eugéne  Ysaye’nin  (Yujin  İzayi)  öğrencisi  olmuştur.
                                                             Ysaye  tarafından  1886’da  kurulan  “Ysaye  Kuar-
                                                             tet”inde ikinci keman üyeliği yapan Crickboom, yıl-
                                                             larca Barcelona’da kalarak keman okulunu ve konser
                                                             topluluğunu yönetmiştir. Brüksel’ e döndükten son-
                                                             ra Brüksel Liegé Konservatuvarında profesör olarak
                                                             görev yapmıştır.
                                                                18  ve  19.  yüzyılda  yaşamış  iyi  bestecilerin  çok
                                                             sayıda  keman  konçertosunu  düzenleyen  Crickbo-
                                                             om’un başlıca çalışması, keman için yazdığı beş fa-
                                                           © sikülden oluşan metodudur. Aşamalı teknik gelişim
                                                             gösteren etütler, düetler, popüler melodiler ve teknik
                                                             temalar içeren bu metot ile ilgili olarak 19. yüzyılın
                                                             iyi pedagogları, bu çalışmanın Crickboom’un kendi
                                                             hüneriyle oluşturduğu bir kompozisyon üstünlüğü
                                                             olduğunu  belirtmişlerdir.  Belçikalı  kemancı  ve  eği-
                                                             timci  olan  Crickboom,  30  Ekim  1947  yılında  Brük-
                                                             sel’de hayatını kaybetmiştir.
                Görsel 1.1: Mathieu Crickboom








                                                                                                               19
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25