Page 10 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA 9
P. 10
İÇİNDEKİLER
1. Ünite KİTABIN TANITIMI ........................................................................... 10
BAĞLAMANIN TARİHSEL GELİŞİMİ .............................................. 13
1. BAĞLAMANIN TARİHSEL GELİŞİMİ .......................................... 14
1.1. Bağlamanın Tarihçesi ............................................................. 14
1.2. Bağlamanın Bölümleri ............................................................ 17
1.3. Bağlamada Akort Sistemi ve Düzenler .................................. 20
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ........................................... 26
2. Ünite
BAĞLAMA ÇALMADA TEMEL DAVRANIŞLAR ............................. 27
2. BAĞLAMA ÇALMADA TEMEL DAVRANIŞLAR.......................... 28
2.1. Doğru Duruş ve Oturuş Kuralları............................................. 28
2.2. Tezene ve Klavye Ellerinin Konumu ....................................... 31
2.3. Bağlama Çalmada Kullanılacak İşaretler ................................ 35
2.4. Tezene Vuruşlarının Ritim Kalıpları Üzerinde Uygulanışı ...... 38
2.5. Tezene Vuruşları İçin Etüt, Egzersiz ve Örnek Eserler ........... 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ............................................ 60
3. Ünite
TEZENE TEKNİĞİNİN UYGULANIŞ BİÇİMİ.................................... 61
3. TEZENE TEKNİĞİNİN UYGULANIŞ BİÇİMİ ................................ 62
3.1. Tek Tel ve Tel Grupları Üzerinde Tezene Tekniği Uygulamaları 62
3.2. Dizi, Etüt ve Alıştırmalar ......................................................... 69
3.3. Örnek Eser Çalışmaları .......................................................... 79
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ........................................... 90
4. Ünite
BAĞLAMADA ÇALMA-SÖYLEME ................................................. 91
4. BAĞLAMADA ÇALMA-SÖYLEME ............................................. 92
4.1. Bağlamada Çalma-Söyleme Geleneği .................................. 92
4.2. Örnek Eserler Üzerinde Çalma-Söyleme .............................. 99
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ........................................... 114
8