Page 144 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 9
P. 144
O
oda müziği : Az sayıda çalgı ç n bestelenm müz k türü.
oktav : B r d z de sek z ses olu turan aralık.
Ö
ökçe : Yay kullanımında yayın d p bölges n fade eden ter m.
P
pik : Çello ve kontrbas g b yaylı çalgılarda çalgının boyunu ayarlayab lmek ç n kullanılan metal
uzatma çubuğu.
pozisyon : 1. Konum. 2. Tell çalgılarda sol el n tu e üzer nde kullandığı alan.
R
rast : 1. Geleneksel Türk müz ğ nde orta sol notasına ver len s m. 2. Bas t makamlardan sol
perdes nde karar kılan makam.
S
sonat : B r ya da k çalgı ç n bestelenm , üç veya dört bölümden olu an müz k eser .
süit : Aynı tonda yazılmı arkı b ç m ndek dans müz ğ .
U
usul : Geleneksel Türk müz ğ nde tempo.
uşşak : Geleneksel Türk müz ğ nde bas t makam.
KAYNAKÇA
ÇİLDEN, nas , Türk Halk Müz ğ ne Dayalı V yolonsel Ba langıç Metodu, As stanlık Tez , Gaz Ün vers tes , Ankara, 1975.
DEMİRCİ, Barı , V yolonsel ç n Türk Müz ğ D z ler , Pegem Akadem , Ankara, 2013.
SAY, Ahmet, Müz k Tar h , Müz k Ans kloped s Yayınları, Ankara, 1997.
SAY, Ahmet, Müz k Ans kloped s , Bestec ler, Yorumcular, Eserler, Kavramlar, Müz k Ans kloped s Yayınları, Ankara, 2005.
SELANİK, Cav dan, Müz k Sanatının Tar hsel Serüven , Doruk Yayımcılık, Ankara, 1996.
SÖZER, Vural, Müz k/Ans kloped k Sözlük, Remz K tabev , İstanbul, 1996.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Meslekî ve Tekn k Eğ t m Genel Müdürlüğü, Güzel Sanatlar L ses Çalgı Eğ t m Çello
Ders 9, 10, 11 ve 12. Sını ar Öğret m Programı, Ankara, 2022.
UÇAR, M. Cenap, V yolonsel n Ortaçağ’dan Günümüze Kadar Geçen Süreçte Ya adığı Yapısal Değ kl kler n İncelenmes ,
Yüksek L sans Tez , Abant İzzet Baysal Ün vers tes , Bolu, 2000.
GENEL AĞ KAYNAKÇASI
143

