Page 76 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 9
P. 76
4
1 ≤
2
2
œ œ
œ œ
2
0
œ
.
4
œ
œ
œ œ
≥
2
4
œ
2
2
œ
1
9 4.2.3.9 ? 3 ≤ 1 By ≥ 0 œ 0 œ œ 1 œ œ œ 0 2 œ 1 œ œ 1 œ œ œ 0 0 œ œ 0 0 1 œ 1 0 0 œ 1 2 œ 4 2 0 œ 1 œ 2 . c
œ
1
0 œ
0
1
2
? ˙ œ ˙ œ ˙ 1 œ . . œ œ œ œ œ . œ
.
4. ÜNİTE c . ˙ œ . . œ œ œ œ œ œ .
By By
4
2
2
1 ≤
17 ≥ 0 œ œ 1 œ œ 2 œ œ 1 œ œ
? . 0 œ œ 0 œ œ 0 œ œ 0 œ œ .
.
œ œ œ œ œ œ œ œ .
3 3 3 3 3 3 3 3
By
19 1 4 3 1 0 1 3 4 0 4 2 3 1 0
? . . œ 4 œ œ 0 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 1 œ œ œ 1 œ 0 œ 4 œ œ œ 4 3 1 . .
3 3 3 3 3 3 3 œ œ œ w
3
BİLGİ NOTU
Müzik eserlerinin etkili bir şekilde kullanılabilmesi için çeşitli müzikal ifadelerden yararlanılır. Bu ifadeler, ses-
lendirme ve yorumlamada eserlerin müzikal anlatımının güçlenmesini ve zenginleşmesini sağlar. En etkili anlatım
ifadelerinden biri de nüanslardır. Eserleri seslendirirken müzikal ifadelerin anlatımını güçlendirmek için çeşitli ses
şiddetleri ve nüans farklılıkları kullanılır. Bu farklılıklar etüt ve eserlerde porte altına çeşitli nüans simgeleri yerleş-
tirilerek gösterilir (Tablo 4.1).
Tablo 4.1: Nüans İşaretleri
TERİM SİMGESİ ANLAMI
Pianissimo pp Çok hafif
Piano p Hafif
Mezzopiano mp Orta hafif
Mezzoforte mf Orta kuvvetli
Forte f Kuvvetli
Fortissimo ff Çok kuvvetli
Crescendo Ses gürlüğü gittikçe artan
Decrescendo Ses gürlüğü gittikçe azalan
ÖrnekÖrnek:
? 2 œ œ œ œ œ œ œ œ
4 œ œ œ
p f
3 œ œ œ œ
? œ œ œ œ
œ
F
74 ÇELLODA I. POZİSYON VE UYGULAMALAR