Page 88 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 9
P. 88
4. ÜNİTE
C. DAVIDOFF
4.3.2.12
Carl Davidoff (Karl Davidof)
≥ 4 4 1 2 4 2
2
2
1
1
œ
œ
#
1
#
œ 1 œ œ œ œ b 1 œ 2 œ œ 1 œ n œ œ œ b 1 œ œ œ n œ œ 3 œ œ b 1 œ n œ œ œ n œ œ b 1 œ n œ b œ
œ œ
?
12 c
5 1 1 1 1
#
? œ œ œ œ œ b 1 œ œ œ œ n œ œ œ œ b 1 œ œ œ œ n œ œ œ œ b 1 œ n œ œ œ n œ œ b 1 œ œ n œ œ b œ
#
9
?
n
œ œ b œ œ œ b œ œ œ œ n œ œ b œ œ b œ œ œ œ n œ b œn œ œ b œ b œ œ œ n œ b œ b œ œ n œ œ b œ
13
?
n
œ
œ œ b œ œ œ b œ œ œ n œ œ œ b œ œ b œ œ œ n œb œn œ œ b œ b œ œ œ œ b œ b œ œ n œ œ b œ
4.4. Yarım Pozisyon
4.4.1. Sol Elin Yarım Pozisyonda Tuşe Üzerindeki Durumu
Sol el parmaklarının I. pozisyondaki doğal durumları değiştirilmeden tuşe üzerine yarım ses pes yerleştirilmesi-
ne yarım pozisyon denir. Yarım pozisyon uygulanırken parmaklar boş tele göre yarım ses ince, I. pozisyona göre
yarım ses pes olacak şekilde konumlandırılır. Örneğin la telinde sol el yarım ses pes yerleştirildiğinde sırasıyla
1. parmak “la diyez/si bemol”, 2. parmak “si/do bemol”, 3. parmak “si diyez/do” ve 4. parmak “do diyez/re bemol” nota-
larına denk gelir (Görsel 4.6).
Görsel 4.6: Yarım pozisyon
86 ÇELLODA I. POZİSYON VE UYGULAMALAR